• malmöbrud2015

    industrilokal/garage/kontor/lada/

    Hej!
    Jag letar/söker efter alla tips som går att få..
    Vi skall gifta oss nästa sommar och lokalletandet är hopplöst..
    Eller kanske inte hopplöst men toksvårt.

    Vi kommer att ha ca 80 gäster.(från hela sverige)
    Jag letar efter en större lokal gärna industrilokal, stort lagerförråd, garage, lada el bara fyra väggar med högre tak? ;)

    Vi bor i malmö och hoppas ju självklart att kunna hitta lokal så nära som möjligt.
    var på vift på österlen idag och kollade lokaler, vandrarhem osv.. men det har inte varit helt rätt.

    jag är inte så kräsen. hellre att det är grått och slitet än piffigt och "lyxigt"
    då jag själv vill kunna dekorera lokalen. få rätta känslan.

    är det någon här som kan tipsa om ställen?

    ja jo.. vi vill gärna laga/ ta med  mat/dryck själva då vi vill ha ett vegobröllop.
    men inget spikat måste.

    //malmöbrud2015

  • Svar på tråden industrilokal/garage/kontor/lada/
  • Nyfiken gul , nu fru

    kolla med lunchresturangerna som ligger i direkt anslutning till industriområden. Eller ligger inne i själva industriområdet.  Dom brukar vara stora och kan svälja mycket folk samtidigt och brukar gå utmärkt att hyra. 

    Kolla även upp skolmatsalar, skolaula, gymnastiksalar, - jag har varit på åtskilliga bröllop i såna lokaler.  Gäller alla former av skolor som låg-mellan-högstadium så även universitet/högskola/folkhögskola.

    Kolla även olika typer av sportklubbar - golfklubbar, segelsällskap, scoutföreningar, skidsällskap osv.  Dom brukar kunna ha klubbstugor/cafe/Resturang för uthyrning

    Hur ska ni gifta er? Kyrkligt? Har ni kollat samtliga församlingsgårdar kring dom kyrkor ni har omkring er?  Även om man inte gifter sig i kyrkan kan man för billig peng hyra församlingsgårdarna och dom sväljer ofta mycket folk.

    Folkets hus? Fritidsgårdar?

    Kolla även med olika studieförbund typ ABF, Medborgarskolan osv, dom brukar ha lokaler att hyra.  

    Föreningar - som tex IOGT, Godtemplarna, Frimurarna, PRO, Hyresgästföreningen - kanske nån ni känner som bor i hyreshus som kan bidra med att hyra lokal åt er om det kan finnas tex gårdshus att hyra i bostadsområden. 

  • AmberCherry

    Hej! För att hitta en lämplig lokal för ert bröllop rekommenderar jag att ni söker på olika hemsidor för eventlokaler eller att ni kontaktar eventföretag i ert område för tips och råd.   

  • AmberCherry

    Hallå hallå! Gratulerar till bröllopet, hoppas det gick fint! Inser ju att det var några år sedan nu, men tänkte att jag kan svara i alla fall. Tycker det låter som en bra idé, om man lyckas hitta rätt lokal för det. Ett garage känns rätt jävla tråkigt för ett bröllop, och de är väl i regel in kända för att vara höga i tak. Men lada eller industrilokal låter klokt! Om det är i en tätort hade jag rekommenderat att välja ett ställe med någorlunda bra säkerhet, då ni kommer förvara en massa grejer där en tid innan bröllopet i sig, så något med larm och/eller bra portar och fönster osv. Typ om det är en industrilokal skulle jag rekommendera något med en port som denna: https://www.nordicdoor.se/anvandning/industri/industriportar/

Svar på tråden industrilokal/garage/kontor/lada/