• Tenshi

    Möhippa på olika orter, går det?

    Nu är det så att jag och min sambo skall gifta oss inom en snar framtid (2015 ev. 2016 beroende på ekonomi) och jag har tänkt på det här med möjippa och svensexa en del.
    Vi bor i Stockholm, men vi skall gifta oss i Skåne då jag har majoriteten utav min familj där och jag undrar hur möhippa och svensexa fungerar om man har vänner på olika orter? Mina tärnor kommer att vara mina två bästa tjejkompisar som också bor i olika delar utav landet som aldrig träffat varandra och som inte kan planera saker tillsammans. Hur lägger man dessutom fram att man vill ha möhippa? För jag vill ju ha det, men kanske inte går? Och hur planerar man en sådan sak om de blivande brudparet inte kan fara fram och tillbaka hur mycket som helst i landet?
    Jag har en tanke på att man få ordna med två hippor och sexor i såfall, men går det verkligen? 


    är det någon som är i/har varit med i liknande situation som kan ge förslag och tips? Vet inte riktigt hur jag skall lösa detta utan att bli allt för delaktig i möhippan för jag vill ju bli överaskad :S 

  • Svar på tråden Möhippa på olika orter, går det?
  • Chicita

    Varför inte bara ta upp det lite sådär "apropå" när du pratar med någon av tjejerna (eller tja när du pratar med dom - en gång för varje tjej)


    Typ:
    Jag vet att du inte kan berätta något och jag ska inte fråga heller. Men jag hoppas verkligen att jag slipper göra X,Y och Z och hoppas att det istället blir Å, Ä och Ö på möhippan...

    Då har du i alla fall planterat ett frö om att du vill ha en :) 

  • Ninisen

    Jag fick två möhippor när jag gifte mig förra gången. En av tjejerna som bodde på samma ställe som jag och en av tjejerna som bodde runt orten som jag är uppvuxen vilket även var platsen för bröllopet. Jag hade ganska bra koll på möhippan som skedde där jag bor, men inte en susning om den andra. Min fd man fick en svensexa som kompisarna på orten ordnade. Jag var på plats på bröllopsorten två veckor innan bröllopet och då passade tjejerna där på. Kanske är det så att du också kommer tillbringa några dagar i Skåne innan bröllopet och att det finns möjlighet för vännerna att passa på då? Du skulle ju kunna berätta det för någon av tärnorna att du kommer vara där innan det är dags.
    Hoppas att jag slipper hela möhippe-grejen den här gången.
    Jag sa ingenting om att jag ville ha möhippa förra gången, utan mina vänner tyckte att det var en självklarthet att ordna det åt mig. Denna gången har jag sagt till värdparet att jag tycker att min sambo behöver en svensexa men möhippa för mig känns onödigt.

Svar på tråden Möhippa på olika orter, går det?