• FridaåJohan

    Har ni tänkt byta skor?

    Hej alla blivande brudar!!

    Jag gifter mig den 14 juni:)))
    Jag tänkte höra med er hur ni gör med skor. Jag har hittat ett par skor som är jätte snygga och passar perfekt det är 9 cm klack ja kan gå i dem men vet att när dansen sätter igång så vill jag nog byta men då blir ju klänningen för lång?! Hur gör ni?

    Med vänlig hälsning
    Frida

  • Svar på tråden Har ni tänkt byta skor?
  • eberg

    Jag har samma problem och funderar precis som du. Vilka skor ska jag matcha klänninglängden efter, de högre eller lägre skorna?

  • filibustern

    jag med, jag har träskor, som passar perfekt till vårt tema skog. men jag tror itne jag kan dansa i dom, och lär kanske ha ont i fötterna efter vigseln och så, så ajg ska byta, men vet inte till vad, om ajg bara ska ta några enkla inneskor

  • Alyllyra

    Jag hade 7 cm klack under vigsel och fördrink. Så fort vi satte oss ner till middagen tog jag av mig skorna. Sen struttade jag runt i strumplästen resten av festen. Det gick hur bra som helst Hade absolut kunnat tänka mig att byta skor, men det blev inte av och vårt golv var trots allt väldigt förlåtande... Klänningen fäste jag upp alternativt höll uppe själv.

  • Nyfiken gul , nu fru

    är gift för andra gången och hade inte ens en tanke på att man kan byta skor.

    När jag gifte mig första gången hade jag samma skor som jag hade på studenten några månader tidigare, ca 5-6 cm hög och ganska bred klack. Dom var bekväma och trots dans på festen så hade jag inga problem med skorna. Vi åkte på kryssning direkt från festen och iklädda brudkläderna så skorna satt på mina fötter i nästan 20 timmar innan dom åkte av.  Hade dom dagen efter också utan problem. 

    Andra gången jag gifte mig hade jag knähöga stövlar med stilettklack på ca 8 cm , oerhört mjuka och följsamma stövlar i mjukt tunnt skinn. Hade ingen dans men använde stövlarna i 18 timmar utan problem.  Gick  ut på stan där vi skulle ha bröllopsnatten och hade bytt kläder men behöll stövlarna på och gick på kullerstenar en ganska lång promenad och det gick hur bra som helst. 

    Har man bekväma skor redan från början som passar ens fötter så är det nog inget problem att använda skorna hela dagen. 

Svar på tråden Har ni tänkt byta skor?