• RebeccaJohnny

    Någon som beställt från Etsy?

    Hej!

    Precis som rubriken lyder, har någon beställt något från Etsy och vad är era erfarenheter? Försökt hitta en tråd för detta, men hittar ingen. Jag har precis beställt ett par skor därifrån för de var såååå sjukt fina men blev samtidigt lite orolig...

  • Svar på tråden Någon som beställt från Etsy?
  • iso

    jag har beställt min klänning därifrån. eller, min första klänning. det gick bra och det blev bra. att jag sen ändrade mig om klänningen berodde inte på att det var dåligt gjort eller så. tvärtom blev jag förvånad över resultatet. sen är det ju alltid svårt med passform, men det är en annan sak.

  • Alyllyra

    Allt beror ju på vilken försäljare du beställt ifrån. Men min erfarenhet är att de flesta är väldigt seriösa och att det är bra grejer man får.

    Jag har beställt bla klänningar, morgonrockar, smycken, affischer och torkad lavendel från Etsy, och jag har varit nöjd med varenda köp. Ofta kommer det snabbt och är i bra kvalitet när det kommer fram.

    Men, som sagt, det beror ju på vilken säljare du har köpt av

  • niriel

    Jag beställde mina skor därifrån, från shopen parisxox. Det är de vackraste skor jag någonsin har ägt, dessutom var de väldigt bekväma. Jag är otroligt nöjd!

  • RebeccaJohnny

    Okej, då kanske jag kan andas ut då :)
    Har köpt ifrån: weddingdressoverture :)

  • jessi85

    Jag har beställt massor därifrån, bla. klänning, hårblommor, cake topper och slöja. Vårt bröllop räddas av Etsy! :) Allt har varit fint och kommit fram snabbt.

  • Alyllyra
    RebeccaJohnny skrev 2014-05-16 10:08:19 följande:

    Okej, då kanske jag kan andas ut då :)
    Har köpt ifrån: weddingdressoverture :)


    Hon verkar ha fått mest positiva recensioner. En del som är negativa, men så är det ju på nätet.... Svårt att veta innan man får kolla på produkten själv.

    www.etsy.com/se-en/shop/weddingdressoverture/reviews
  • kouki

    Har också beställt massor av saker från Etsy, blandannat en sim-bar sjöjungfru-stjärt udda nog^^ Har bara positiva erfarenheter :)

  • RebeccaJohnny

    Tack allihopa! :)
    Nu känner jag mig mycket lugnare! :)

  • filibustern

    jag kommer att beställa därifrån, bl.a caketopper, smycken, broderier, tavlor m.m. men är lite orolig för hur det ska gå. mest gällande tull och skatt och sånt. 

  • meandmylove

    Vi har beställt caketopper, brudklänning, slöja och tärnklänningar. Absolut seriösa säljare i 99% av fallen. Det är ju en hemsida för hantverk till skillnad från tex ebay.

Svar på tråden Någon som beställt från Etsy?