• Jessica327

    Skor om det regnar

    Har köpt ett par kilklacks sandaler, och det ser ut som att det ska regna på lördag. Några tips på hur jag kan lösa det?
    Jag vet inte om jag hinner köpa nya skor isåfall får det bli vanliga converse eller liknande.
    Men klänningen är uppsydd efter dessa kilklackar på 6cm, visst,,, jag har en tid på torsdag för att fixa till klänningen om den inte skulle vara ok. Men jag vet inte om ett sånt stort ingrepp enns kan hanteras under den tiden?

    Fan jag har sån ångerst...

  • Svar på tråden Skor om det regnar
  • Alyllyra

    Ta det lugnt, det löser sig!

    Ska ni vara ute mycket? I så fall hade jag satsat på ett par riktigt snygga stövlar, det kan bli riktigt fint att matcha klänningen med medan ni är ute, och sedan byta om till kilklackarna när ni kommer in.
    Annars klarar man sig en kort promenad med sandaler, även om det är lite blött.

    Svårt att säga om det går att hinna lägga upp fållen, det beror ju lite på vad det är för tyg, skärning och fall på klänningen. Men en sak vet jag, och det är att när du väl står där i lyckoruset kommer du inte bry dig ett dugg om fållen blir lite blöt eller om skorna funkar

  • daniiel
    Alyllyra skrev 2014-05-06 09:44:04 följande:

    Ta det lugnt, det löser sig!

    Ska ni vara ute mycket? I så fall hade jag satsat på ett par riktigt snygga stövlar, det kan bli riktigt fint att matcha klänningen med medan ni är ute, och sedan byta om till kilklackarna när ni kommer in.

    Annars klarar man sig en kort promenad med sandaler, även om det är lite blött.

    Svårt att säga om det går att hinna lägga upp fållen, det beror ju lite på vad det är för tyg, skärning och fall på klänningen. Men en sak vet jag, och det är att när du väl står där i lyckoruset kommer du inte bry dig ett dugg om fållen blir lite blöt eller om skorna funkar


    Jag håller med! :)
  • Jessica327

    Okej, nej så är det väll. Få ta med mig massa skor i reserv.
    Men jag får väll hålla upp klänningen hela tiden när jag går med stövlarna. Det få bli som det blir... huvudsaken är att det inte spöregnar iaf.

Svar på tråden Skor om det regnar