• Maries31

    Ångest över allt -bröllopsnerverna? Fler än jag?

    Får ångest över precis allt just nu.... Mina klänningar är tråkiga, jag är tjock och kommer inte att hinna gå ner mina 6kg, alla snittar vi hittills gjort och fryst in kommer att antingen vara fuktiga och saggiga eller snustorra och trista, smink och hår kommer säkert att bli fel och jag kommer se ut som ett rynkigt russin på alla foton m.m. m.m.
    Fler med nojja?!!
    Tur jag har en fantastisk blivande man som bara tycker det är lite sött ;)

  • Svar på tråden Ångest över allt -bröllopsnerverna? Fler än jag?
  • filibustern

    jag med, men jag har mest ångest över upplägget. känns mer och mer som att ajg bara vill rymma iväg. bara få det bortgjort och get on with our life så att säga. varför? tja, det kostar en del (fast vi "bara" har 36000 i budget just nu), jag får prestationsångest, min karl  är 0 intersserad och jag är den ende som sparar och gör NÅT. hoppas jag vinner tävlingen jag är med i, för då blir det vigsel i japan!

  • Kalejdoskop

    Jag har ångest över tårtan som jag beställde i januari. Igår fick jag, efter försök till kontakt ett flertal gånger, äntligen tag på tjejen som ska göra den. För det första kom hon med en ursäkt om att hon blandat ihop mig med någon annan och trodde hon redan svarat(?), för det andra hade hon glömt vilket datum jag beställt den till, hur den ska se ut och vad det ska vara för smaksättning. Nu hade hon också lyckats boka in en annan bröllopstårta till samma datum, och jag vet att hon inte hade en annan till det datumet i januari. Hon sa dock att hon löser det ändå, men jag kan inte påstå att jag känner mig lugn.. 

    Utöver det är det nog det vanliga. Att jag ska gå upp eller ner i vikt så klänningen sitter illa, att det ska spöregna (utomhusbröllop), att maten jag, fästmannen och min mamma lagar blir fel.. osv osv. Jag kommer vara ett nervvrak ända fram tills dagen D, då jag hoppas jag kan släppa allt och lita på att det blir bra oavsett om det blir ändringar. Man får inte glömma bort att njuta av tiden innan bröllopet med, för själva dagen kommer gå så fort, och det är ju inte det enda roliga jag vill minnas iallafall :)

  • Äppelpaj

    Åh vad skönt att läsa att det finns fler! Just nu är jag inne i en enda stor ångestbubbla. Av nån anledning kan jag inte sluta tänka på vad alla andra kommer att tycka om än det ena än det andra. Har fått för mig att klänningen inte är tillräckligt fin, brudbuketter borde kanske haft en annan form, kanske borde köpa fina tårtor istället för att fixa hemmagjorda som säkert inte är lika fina....osv osv osv. Önskar att jag bara kunde sluta bry mig om allt sånt och bara fokusera på att min drömprins och jag ska gifta oss, det är vår dag och vem bryr sig om vad folk tycker? men det är svårt...ångesten kryper på mig ändå :/

  • Maries31
    filibustern skrev 2014-05-04 08:09:10 följande:

    jag med, men jag har mest ångest över upplägget. känns mer och mer som att ajg bara vill rymma iväg. bara få det bortgjort och get on with our life så att säga. varför? tja, det kostar en del (fast vi "bara" har 36000 i budget just nu), jag får prestationsångest, min karl  är 0 intersserad och jag är den ende som sparar och gör NÅT. hoppas jag vinner tävlingen jag är med i, för då blir det vigsel i japan!


    Åå.. vad trist att känna dig så ensam om allting :( Den där resa bort-fantasin dyker upp här med lite då och då, "GAAAHHH.... varför stack vi inte bara till Karibien som vi tänkte??!!!"
    Min blivande är dock otroligt engagerad och drivande medan jag har tusen andra saker att tänka på...Nationella prov, skriftliga omdömen och massor av möten tex :/ Håller tummarna för att du vinner om det nu verkligen är det du vill :)
  • Maries31
    Kalejdoskop skrev 2014-05-04 15:36:56 följande:

    Jag har ångest över tårtan som jag beställde i januari. Igår fick jag, efter försök till kontakt ett flertal gånger, äntligen tag på tjejen som ska göra den. För det första kom hon med en ursäkt om att hon blandat ihop mig med någon annan och trodde hon redan svarat(?), för det andra hade hon glömt vilket datum jag beställt den till, hur den ska se ut och vad det ska vara för smaksättning. Nu hade hon också lyckats boka in en annan bröllopstårta till samma datum, och jag vet att hon inte hade en annan till det datumet i januari. Hon sa dock att hon löser det ändå, men jag kan inte påstå att jag känner mig lugn.. 

    Utöver det är det nog det vanliga. Att jag ska gå upp eller ner i vikt så klänningen sitter illa, att det ska spöregna (utomhusbröllop), att maten jag, fästmannen och min mamma lagar blir fel.. osv osv. Jag kommer vara ett nervvrak ända fram tills dagen D, då jag hoppas jag kan släppa allt och lita på att det blir bra oavsett om det blir ändringar. Man får inte glömma bort att njuta av tiden innan bröllopet med, för själva dagen kommer gå så fort, och det är ju inte det enda roliga jag vill minnas iallafall :)


    Men guuud!!! Så får man inte göra mot blivande brudar (brudpar)!!! :o Om man har bokat så tar man ju förgivet att allt ska vara klart.
    Maten, eller i vårt fall snittarna då vi ska ha coctailtema skapar stor ångest även här! Tänk om allt blir misslyckat!!! Vi har ja gjort tunnbrödsrullar och pizzor och fryst in dem, tänk om de inte blir bra när vi tinar dem!!! Sen alla andra snittar, när ska vi göra dem? Ska ju ha typ 7-8 olika sorter och ca 300 av varje sort!
    Vädret behöver vi inte oroa oss för, vi kommer vara inne och i samma lokal hela dagen.
    Håller med dig, extremt viktigt att njuta av dagen! Vi har också sett till att vi har mycket hjälp under dagen innan och folk som styr upp, personal som jobbar osv på själva bröllopet.
    Vill inte springa och fixa utan bara slappna av och ha kul!!! :)
  • Maries31
    Äppelpaj skrev 2014-05-04 18:59:50 följande:

    Åh vad skönt att läsa att det finns fler! Just nu är jag inne i en enda stor ångestbubbla. Av nån anledning kan jag inte sluta tänka på vad alla andra kommer att tycka om än det ena än det andra. Har fått för mig att klänningen inte är tillräckligt fin, brudbuketter borde kanske haft en annan form, kanske borde köpa fina tårtor istället för att fixa hemmagjorda som säkert inte är lika fina....osv osv osv. Önskar att jag bara kunde sluta bry mig om allt sånt och bara fokusera på att min drömprins och jag ska gifta oss, det är vår dag och vem bryr sig om vad folk tycker? men det är svårt...ångesten kryper på mig ändå :/


    Så känner jag med "kanske borde ha lagt 30-40 000:- på catering istället för att göra allt själva".
    Sitter dessutom klistrad vid datorn och Blocket då jag plötsligt inte tycker att någon av mina två klänningar är tillräckligt snygga. Blommor, hur tänkte jag där??!!! "Det fixar jag!" 
    Ska sprit och vin räcka??!! När ska vi köpa in allt???!!! 

    Men nu när jag tänker klart så vet jag ju att vi kommer laga all "mat" för en bråkdel av vad catering skulle kosta. Båda klänningarna ÄR fina. Jag vet att jag är konstnärlig och är bra på att fixa vackra buketter. Vi kommer helt klart att få sprit och vin över och min blivande med vänner och familj ska fixa öl och sprit, jag beställer vin och bubbel på systemet. Vi har hyrt in bartender som fixar allt. Varför kan jag inte bara slappna av??!!! ;)
Svar på tråden Ångest över allt -bröllopsnerverna? Fler än jag?