• IdaRebecca

    Fattar folk att VIGSELN är klockan 16 om vi skriver såhär?

    Ja, som rubriken säger, om vi skriver såhär i inbjudan förstår folk att vigseln faktiskt börjar då? Så att de inte dräller in för sent eller ngt för de tror det är mingel...för det ska vi ju ha efteråt...

    Den första raden är liksom i en banderoll överst på inbjudan. Likaså "välkommen" på slutet är på en liten banderoll längst ner på inbjudan. Svårt att förklara utan att det låter skitfult men men :P

    Namn och Namn gifter sig!

    Den 12 juli 2014, klockan 16 i Huset vid Sjön.

    Efter vigseln blir det middag och festligheter!

    Klädsel: det du känner dig fin i.

    Hoppas ni kan dela denna dag med oss!

    Svara senast den 1 juni till brudparet

    Välkommen!  

    Mycket tacksam för all input :) 

  • Svar på tråden Fattar folk att VIGSELN är klockan 16 om vi skriver såhär?
  • IdaRebecca

    Åh vad bra :) vi var lite osäkra men då kan vi strax beställa inbjudan! Åh vad roligt!! 
    Det enda jag är nervös över är att vi ska ha bröllopet på ett lantligt litet torp och inbjudan är lite växthus/ertdeco/INTE lantlig ialla fall...hur mycket gör det egentligen? Vi ÄLSKAR den och vill liksom inte ha någon annan...men jag kan inte sluta tänka på att det kanske ska vara en röd tråd? 

  • Nyfiken gul , nu fru
    IdaRebecca skrev 2014-03-26 21:11:01 följande:

    Åh vad bra :) vi var lite osäkra men då kan vi strax beställa inbjudan! Åh vad roligt!! 
    Det enda jag är nervös över är att vi ska ha bröllopet på ett lantligt litet torp och inbjudan är lite växthus/ertdeco/INTE lantlig ialla fall...hur mycket gör det egentligen? Vi ÄLSKAR den och vill liksom inte ha någon annan...men jag kan inte sluta tänka på att det kanske ska vara en röd tråd? 


    äsch , det spelar faktiskt inte någon roll hur inbjudningarna ser ut.

    Vi valde helt svarta inbjudningskort som jag skrev på med silverpenna, effekten blev ungefär som svarta tavlan i skolan en gång i tiden.  Det var snyggt och kul - och det gjorde att vi valde att göra så.  Det hade inget alls med bröllopet i sig att göra. (som var ett typiskt vårbröllop) 
  • IdaRebecca
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-03-26 21:22:26 följande:
    äsch , det spelar faktiskt inte någon roll hur inbjudningarna ser ut.

    Vi valde helt svarta inbjudningskort som jag skrev på med silverpenna, effekten blev ungefär som svarta tavlan i skolan en gång i tiden.  Det var snyggt och kul - och det gjorde att vi valde att göra så.  Det hade inget alls med bröllopet i sig att göra. (som var ett typiskt vårbröllop) 
    Jag tycker så mycket om BT för man får sådana här trevliga kommentarer som liksom bara lugnar ner en, och det räcker med en liten sån här kommentar för det. TACK snälla du :)
Svar på tråden Fattar folk att VIGSELN är klockan 16 om vi skriver såhär?