• Utvandrare

    Inbjudningar - hur långt innan?

    Jag behöver er hjälp!

    Det var läääänge sedan vi bodde i Sverige, och jag har ingen aning om vad som gäller nu. Hur långt i förväg bör vi skicka inbjudningskorten? Bröllopet går av stapeln 20 juli, mitt i semestern. Hur lång tid tror ni att våra svenska vänner vill/behöver ha på sig att planera?

    Hur långt i förväg skickar/skickade ni era?

    Supertacksam för alla svar
    xoxo

  • Svar på tråden Inbjudningar - hur långt innan?
  • Mathildatiger

    Vi skickade våra i februari och vi gifter oss i juni.

    Jag tycker nog att ni ska skicka så snart ni kan för det är nu folk börjar planera för sommaren.

  • lk09nni

    Skickade Save-the-date via mail i januari - mest för att få lite tid att få ihop schyssta kort. Papperskorten går iväg i april, bröllop 5e juli!

  • jessi85

    Vi skickar våra nästa vecka, gifter oss 14 juni. Men de allra flesta vet redan att vi gifter oss.

  • daniiel

    Vi gifte oss 13 augusti 2011. Vi skickade ut inbjudningarna i början av maj och hade OSA i slutet av juni. Jag tycker det räckte gott och väl. Både för gästerna och för oss.

    Vi fick en inbjudan till ett bröllop i slutet av juli under förra veckan, alltså slutet av februari, med OSA i slutet av april.

    När man bör skicka ut inbjudningar är svårt. Som med så mkt annat, så finns inte något rätt eller fel. Men, ska man gifta sig i semestertider, har många långväga gäster och liknande, så kan det ju vara bra att "förvarna" i god tid så att så många som möjligt har möjlighet att närvara. Jag tycker då att det kan vara en bra idé att skicka ut "spara datumet" ca 6-8 månader i förväg och sedan inbjudningarna ca 3-4 månader före, med OSA 1-2 månader före bröllopsdatumet. Då får gästerna veta i god tid vilket datum det gäller samt en påminnelse i form av själva inbjudan lite närmare. Skickar man inbjudan alltför långt i förväg, så är det lätt hänt att många gäster glömmer bort det helt enkelt.


Svar på tråden Inbjudningar - hur långt innan?