• Secret bride

    HJÄLP med klänning!

    Jag gifter mig om lite mer än två veckor. Det är en hemlig, borgerlig vigsel i stadshuset. Det kommer bara att vara jag och min fästman. Jag vill ha en fin klänning på mig, men inte en brudklänning. Jag har beställt hem klänningar från diverse sidor i flera omgångar. Men ingen har varit bra. Jag vill att den ska sluta strax ovanför knäna, alternativt precis till knäna, inte längre! Gärna svart, kanske med någon detalj, inte för tajt. Jag har också letat efter en vit klänning i spets med ärm, men inte hittat någon.

    Kan ni inte bomba mig med länkar till klänningar som ni tycker är fina så kanske jag kan få lite inspiration? De behöver inte matcha hur jag vill att de ska se ut enligt ovan :)

  • Svar på tråden HJÄLP med klänning!
  • Secret bride

    Den klänningen är verkligen jättefin. Dock en aning för tajt för min smak, och tyvärr kommer den nog blir alldeles för kort. Jag är 172 lång. Men tack för tipset ändå! Jag har kikat runt på alla möjliga sidor med kläder på klänningar, men är rädd att jag kört fast och stirrar mig blind på en viss typ av klänningar. Därför vore det bra med lite tips på vad andra tycker om. Någon mer som vill länka till fina klänningar? :)

  • Chicita

    Det finns mycket snyggt på bonprix (en sida man ofta missar) och jag kan inte länka ens hälften... 
    Så om du inte hittar något bland dessa så slå en kik där själv Glad

    Misstänker att den här modellen är minst lika lång eller länge än dig, men klänningen är kanske i kortaste laget ändå?

    www.bonprix.se/produkt/spetsklaenning-rosentrae-930071/

    Annars
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-955771/ 

    www.bonprix.se/produkt/klaenning-svartguld-966073/

    www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-svart-944880/

    www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-939485/

     www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-917155/

    www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-933876/

    www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-913910/

    Och så vita...
    Den här är ju i och för sig rätt tight, men det beror ju lite på kroppsform också...
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-vit-967916/

    Samma fast lite kortare
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-vit-945722/

    www.bonprix.se/produkt/klaenning-ljusbeige-952579/

    Inte fullt lika tight virkad står det, men det ser ut som spets
    www.bonprix.se/produkt/virkad-klaenning-ljusbeige-944579/

    Denna är inte heller "vanlig" spets, men lite längre och lite sådär "lagom" tycker jag
    www.bonprix.se/produkt/stickad-klaenning-ljusbeige-971224/

    Lite att börja med i alla fall då Flört 

  • Marione

    Jag är oteknisk tydligen för jag får inte in länken. Men MQ har en fin svart spetsklänning med kort ärm som var jättesnygg.


     

  • Secret bride

    Åh, tack för alla era svar! Flera jättefina klänningar. Och både Laredoute och bonprix har jag letat igenom tidigare, men hittade flera bra kanditater när jag såg med lite nya ögon. Dock behöver jag ingen nu, för jag har hittat den perfekta klänningen!

    Idag gick jag uppgivet in på H&M, har verkligen varit på klänningsjakt i evigheter. Men otroligt nog så kryllade deras reaställ av vita spetsklänningar med ärm. Provade tre olika modeller, och den sista jag provade var verkligen som klippt och skuren! Dessutom till trevliga priset 150 :- Nu är jag så nöjd! Och så redo att lägga klänningsjakten bakom mig och se fram emot den stundande vigseln!

  • Chicita
    Secret bride skrev 2014-02-19 20:57:14 följande:
    Åh, tack för alla era svar! Flera jättefina klänningar. Och både Laredoute och bonprix har jag letat igenom tidigare, men hittade flera bra kanditater när jag såg med lite nya ögon. Dock behöver jag ingen nu, för jag har hittat den perfekta klänningen!

    Idag gick jag uppgivet in på H&M, har verkligen varit på klänningsjakt i evigheter. Men otroligt nog så kryllade deras reaställ av vita spetsklänningar med ärm. Provade tre olika modeller, och den sista jag provade var verkligen som klippt och skuren! Dessutom till trevliga priset 150 :- Nu är jag så nöjd! Och så redo att lägga klänningsjakten bakom mig och se fram emot den stundande vigseln!
    Härligt Skrattande
    Grattis till klänningsfyndet
Svar på tråden HJÄLP med klänning!