• Sassa84

    Äntligen!

    Äntligen har min sambo friat till mig!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-13 04:24
    Syns bara första meningen eller är det min webbläsare på min iPad som är knas? Skrev en längre historia men ser bara en mening..

  • Svar på tråden Äntligen!
  • Sassa84

    Provar igen då.. Vi har varit tillsammans sen 1 mars 2005 och varit förlovade sen 19 augusti 2006 så det var på tiden tyckte jag. ;) Jag har lääänge pratat om att jag vill gifta mig men han har inte varit lika på, tyvärr, så jag hade nästan gett upp tanken att få gifta mig innan vi fyller 30 (i december i år). Vi är på semester i Thailand nu med hans sida av släkten på hans mammas sida. Hans storasyster fyllde även år den 7 januari så då åkte hela sällskapet på 12 personer ut till Gamla Lanta och åt middag på en trevlig restaurang vid havet, Beautiful Restaurant heter den. Efter middagen och när vi hade sjungit för födelsedags"barnet" så säger sambon: 'Nu när vi alla är samlade så skulle jag vilja fråga Sandra något.' Han tar fram nåt och går ner på ett knä, jag blev alldeles skakis och började gråta! Sen fick jag höra orden jag väntat på länge: 'Vill du gifta dig med mig?' Jag grät ännu mer och fick ur mig ett ja. På fingret trär han på min förlovningsring, som vi hade lämnat hemma i Sverige för vi brukar lämna dom hemma när vi åker utomlands. Han hade alltså smugglat med den utan min vetskap. :) Så här i efterhand fick jag reda på att han hade planerat att fria här i Thailand från det att vi fick reda på att vi skulle åka, i våras 2013 bokades hela resan så det var ju ett tag sen. :) Så nu när vi kommer hem blir det till att börja planera och jag kan knappt vänta! :D Vi har bestämt sen länge att när vi väl gifter oss så blir det på sensommaren eller tidig höst, så det lutar åt slutet av september. Det borde gå att planera ett bröllop på 8 månader, eller vad tror ni?

  • Sassa84
    daniiel skrev 2014-01-13 09:05:53 följande:
    Syns bara en rad, men stort grattis till er, så roligt! :D
    Tack! :)
    filibustern skrev 2014-01-13 09:34:19 följande:
    ja jag glömde då grattiset :P 

    GRATTIS!!! 
    Tackar. :)
Svar på tråden Äntligen!