• Nettis1985

    Borgerlig vigsel sommaren 2014?

    Hejsan


     


    I går på självaste julaftonsmorgon friade min sambo, så vi skall gifta oss till sommaren 2014 och planeringen är redan i full blom. Är det fler som skall gifta sig under samma tidpunkt, som vill dela ideer och tankar kring alla pyssel och allt som kan gå fel i en planering?


    Tveka inte att skriva :D


    Bröllopsplanering
  • Svar på tråden Borgerlig vigsel sommaren 2014?
  • Lina Å

    Jag älskar att det finns detaljer av en annan färg. 

    Nä har inte gjort det. Måste lista ut vart vi ska ha bröllopet och när först :)
    Tänkt skicka efter korten på typ lightinthebox när tiden är inne. Har hört att dom är väldigt fina.

    Själv? 

  • Nettis1985

    Jag har börjat göra dom och var faktiskt klar med dom, men vi kom på att texten i dom blev för litet så vi måste gör aom dom, inte mig emot ;)
    Men jag vet ännu inte vad som skall skrivas där inne då vi inte får tag i tjejen med lokalen vi skall vara i :/


    Bröllopsplanering
  • Lina Å

    haha. jag föstår dig. Jag har inte emot ngt som har med bröllopet och planeringen att göra. ;)

  • Nettis1985

    Åh nu har vi ett datum och en plats att vara, så nu ska inbjudningarna göras i ordning, om bara lev från panduro kan komma :P *skrattar*


    Så den 5/7 gifter vi oss och det är för mig svårt att förstå :P det vill inte gå in riktigt och det käns som att jag planerar bröllop till en vän igen och inte till mig själv :P


    Bröllopsplanering
  • Lina Å

    Oj  va kul! vart blir det?
    Jaså har du beställt papper och sånt därifrån?
    Ja jag förstår de, allt känns som en dröm. Jag går och kollar på min ring hela tiden. Älskar den!
     

  • linda87

    vi ska oxå gifta oss borgerligt i sommar! vi bestämde det i höstas men det har legat lite på is o vi berättade för de närmsta nu i jul. så de senaste 3 dagarna har jag nästan bara planerat bröllopet tänkte kolla på ring till mig i helgen! har ni skaffat ring? och jag är så sugen på o testa brudklänningar, kanske åker till en affär på fredag tänkte jag jag tycker det skulle va kul att ha några fler att prata med om allt som har med bröllop att göra Hur långt har ni kommit i planeringen? vi har bokat lokal, maten, trubadur!

  • Nettis1985

    Hej Linda87 här får du gärna stanna :D

    Ja har nu ett datum bestämt som blir den 5/7 i år, och vi kommer att hålla till på en hembygdsgård nära vattnet och dansbana för hela 2000:- som en dröm :D


    Klänningen är klar och ska beställas hem inom kort, ska bara mätas och få mått av tärnor och näbbarna. Maten vet vi vart vi ska beställa den, men har inte rikgt för bekräftelse ännu. Sedan är det mycket smått som är klart :D


     


    LinaÅ: Ja jag beställer det mesta därifrån då jag älskar deras kvalitet på sakerna :) Du är inte ensam om att konstant kika på ringen hihi här är en till och nu har vi också hittat våra vigselringar :D GALET!!!


     


     


    Bröllopsplanering
  • Lina Å

    va trevligt Linda87!
    Jag fick äntligen skicka iväg ett litet meddelande till min familj om att bröllopet kommer att hållas i USA (där fästmannen kommer ifrån) Han har inte velat att jag ska skicka till dem då han har varit nervös över att något kommer att ändras.

    Min förlovningsring är bara fylld med princesslipade diamanter så jag kan inte använda mig av runda (vilket jag gärna gjort annars) Serien som jag har heter Chanel, så jag antar att vigselringen kommer att bestå av samma serie. :)

    Har förövrigt köpt bröllopsmagasinets katalog. Haha dyr som tusan. Mkt bilder. Kul och kolla i.. Hittat fler klänningar också :)

  • linda87

    Tack tjejer =)
    idag köpte jag min brudklänning =)
    hade bara tänkt att titta lite men jag hittade den perfekta! måste bara sys om lite.
    & dessutom var den nersatt 3500 kr!
    så skönt att ha hittat en klänning!
    nu är jag så sugen på att fixa resten, blommor, ring, kläder till resten i familjen m,.m.  ;)

    hur ska ni göra vid vigseln?
    vi ska va utomhus, utanför lokalen bara.
    tänkte ha en låt när vi går fram till han som ska viga oss, byter ringar & det, sen en låt till & sen vänder oss om fotografering.  har inte läst så mycket om hur man kan gå tillväga, så kul att se hur ni ska göra?

  • Lina Å

    Åh vi håller på att planera att gifta oss i usa. Stressande. Tur att hans föräldrar är så otroligt stöttande och hjälper oss hur mkt som helst. Håller på att fixa ställe just nu. :)

    Jag har ingen aning om hur vårt bröllop ska vara i tidsschema än. Vi håller på att kolla upp priser för fotografering. Jag vill ha en bra fotograf som ger romantiska bilder.  

  • Nettis1985

    Vårt vigselprogram är ganska långt :)


    Vi har själva designat det och själva fått fram vad vigselförrättaren skall säga mm. Så här kommer lite kort hur det är upplagt.


     


    Mingel musik och sätta sig till rätat musik


    välkomstord från vigselförrättaren


    intåg - med musik


    Vigselförrättarens ord till brudparet


    Musik snutt


    Dikt skrivet av bruden uppläses av vigselförrättaren


    löften


    musik snutt


    Vigseln


    ringväxling


    kyssen


    uttåg med musik


     


    Där har ni i grova drag hur vi lagt upp det :) Vigseln kommer att hållas vid vattnet om vädret tillåter :)


    Bröllopsplanering
  • Nettis1985

    Så underbart vacker :D Jag förstår att du är totalt fast i den drömmen, längtar så tills min egen kommer hem nu i veckan :D Här rullar allt på, vigselringarna har kommit och de är så fina och vi är båda så nöjda. Allt är snart inhandlat till bordsdekorerna men saknar krukor/vaser :O Hiitar inga som passar in i temat.I övrigt så är bröllopsresan bokad och betald vilket känns underbart *skrattar* nu bara längtar vi. Sitter och pyntar 48 st blockljus med strasstenar och skall efter dom göra servettbollar att fästa i taket :DHur går det för er tjejer?     


    Bröllopsplanering
  • jessi85

    Vi gifter oss borgerligt den 14 juni, i sthlms stadshus. Sen ska vi ha fest! Har hyrt lokal, busstransport, dj, fixat ringar och klänning men ännu inte skickat inbjudan. Har dock sagt till de närmsta när och var festen ska vara. Hur lång tid innan skickade ni inbjudan? Har läst att inbjudan ska skickas sex veckor innan men här på BT verkar folk vara ute i god tid, så känner lite småpanik över att vi inte skickat den ännu.

  • Lina Å

    Jag har ingen fantasi när det gäller bordsdukning, du får gärna knäppa kort och visa vad du har hittat på? 
    Har ni sett några bra hemsidor för lite olika ideer för just bordsdukning? 

  • Nettis1985

    Jessie85: Jag skickade ut våra inbjudningar väldigt tidigt, just för att vi var två i samma umgängeskrets som kommer att hålla våra bröllop på samma plats med tre veckors mellanrum. (Man vill ju inte vara sist ut med dom då ;))
    Så vi skickade våra redan 6 månader innan och har som sista svarsdatum i slutet av maj, just för att honna med allt med maten mm, så mitt tips är att få ut era så snart ni bara kan :)


     


    Lina Å: Jag kan rekomenera att ha en så kallad vit bas och sedan jobba med era valda färger i temat. Som exepel så har vi en vit duk (knoppalakan 19:- på ikea) sedan en löpare i lila ( lila är vår valda färg i temat) sedan kommer dekorerna och servetterna att gå i lila, vitt och silver med lite inslag av grönt från blommorna vi kommer att ha på bordet :) Panduro har bra löpare som är lite luftigare och får det vita att tränga igenom från duken :)


     


    Hoppas det var till någon hjälp :)


     


    Bröllopsplanering
  • Nettis1985

    Åh igår kom min klänning och även tärnornas och brudnäbbarnas och de var över förväntan :D


    Dock så måste min trots skräddarsydda mått sys in hela två storlekar :O men fick veta av min kusin som är sömerska att man alltid ska välja en som är två storlekar mindre än man själv är då man mäter, just för att den oftast blir stor annars. Men med en sömerska i familjen så blir det enkelt att få den insydd :)


     


    Kan varmt rekomendera att köpa era skor på Lightintebox :D jisses så perfekt de sitter på foten *lycka*


    Bröllopsplanering
Svar på tråden Borgerlig vigsel sommaren 2014?