• Forumvärd

    Jultävling:Tema julpynt


    Julen närmar sig med stormsteg!
    Ta chansen och stressa av med våra jultävlingar och vinn fina priser från Kristallrummet.se

    Denna gången är temat på tävlingen julpynt eller pyssel.
    Ta ett foto på ditt vackraste julpynt?
    Tipsa om hur man själv tillverkar det perfekta pyntet?
    Du avgör själv vad du vill associera till.
    Ta gärna ett kort och ladda upp i tråden om du vill.
    Motivera sedan varför just du vill vinna det vackra smycket Enhet och Kärlek från Kristallrummet.se

    Tävlingen pågår t.om midnatt  15/12. Vinnare samt ny tävlingstråd presenteras då.
    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden Jultävling:Tema julpynt
  • Chicita

    Mitt bästa julpynt är hunden.
    När han får på sin fina julröda sammetsfluga så blir han så stilig (i alla fall om man frågar honom själv) och han pryder sin plats under vilken gran som helst. Flört 
    Att få en bild på honom där han sitter stilla är dock inte det lättaste Tungan ute

    Jag vill inte vinna smycket för egen del. Utan jag har den perfekta mottagaren i åtanke.
    En vän som just nu jobbar hårt för att få in täcken, koppel, mat mm till hundar vars ägare är hemlösa.
    En kamp som jag också stödjer. Och det hade varit roligt att skänka henne en liten speciell uppmuntran.


  • marolo

    Eftersom jag och sambon först planerat ett stort sommarbröllop gjorde jag strutar av tårtpapper till att ha ris/torkade blommor i. Men när vi istället bestämde oss för att rymma på alla Hjärta dag, tyckte jag att det var synd att inte ta till vara på de fina tårtpapprerna, så jag gjorde änglar av tårtpapper som nu hänger fint i fönstret, Jag skulle gärna vilja vinna hängsmycket eftersom jag skulle vilja ha det på vår bröllopsdag, Sambon har en vanlig guldring och jag har en vitguldsing, Så det känns som att detta hänsmycke representerar oss och knyter samman våra ringar till en enhet. 
     



  • Allis


    Jag fick äran att göra julpresenten till sonens körfröken och med tanke på att de avslutar terminen med ståta och pomp i Lunds Domkyrkas luciatåg passar det väl jättebra med en tovad stjärngosse som står på ett gäng mumsiga syltburkar :). Stommen är en barncykelkorg som hon kan hänga på sin balkong sen. För skoj skull kan jag nämna att pappersblommorna som syns lite dåligt är de som blev över från min brudbukett i somras.
  • Solkärlek

    Jag har ett tips på ett fint julpyssel som kommer bli ett julpynt när det är färdigt. :) 

    Många här på bröllopstorget sparar säkert på tomma glasburkar som ska bli fina ljuslyktor. Om man har några extra över kan man göra som jag har tänkt: Måla burkarna med glasfärg i olika motiv så att de tillsammans bildar en klassisk julkrubba.  

    Jag har precis börjat måla så det är inte klart ännu. Men min tanke är att jag ska välja en stor burk till att måla stallet på, med Jesusbarnet i krubban, Josef, Maria och kanske en oxe på. Sedan har jag en annan glasburk där jag målar en stjärna på och mörkblå himmel. Ytterligare en glasburk blir dekorerad med de tre vise männen och en annan burk blir prydd med en herde och ett får. Åsnan får också vara med på ett hörn. När jag har målat alla glasburkarna med dessa motiv tänkte jag placera dem i en grupp på ett fat och tända värmeljus i burkarna. Jag tror det kommer lysa riktigt fint igenom glasfärgen.  

    Här är en bild på mitt pyssel, man ser skissen på hur jag har tänkt måla men än så länge har jag bara gjort en vis man och stjärnan.



    Jag älskar verkligen julen och adventstiden. Ett klassiskt pynt som kanske är mindre orginellt men som är mitt favoritpynt är alla dessa julstjärnor som hänger i fönstren och lyser upp den mörkaste tiden. Det är något speciellt med just det här skenet som kommer från julstjärnan. 


    Jag vill gärna vinna det här smycket för så fort jag såg det tänkte jag på min relation med min sambo. Han känns som en riktig själsfrände och våra själar blir mer och mer sammanflätade på något vis. Jag tyckte att smycket gestaltade det på ett så fint sätt. 
     
  • Forumvärd

    Tack alla för era bidrag Solig
    Dagens vinnare blev:


    marolo skrev 2013-12-13 10:44:48 följande:
    Eftersom jag och sambon först planerat ett stort sommarbröllop gjorde jag strutar av tårtpapper till att ha ris/torkade blommor i. Men när vi istället bestämde oss för att rymma på alla Hjärta dag, tyckte jag att det var synd att inte ta till vara på de fina tårtpapprerna, så jag gjorde änglar av tårtpapper som nu hänger fint i fönstret, Jag skulle gärna vilja vinna hängsmycket eftersom jag skulle vilja ha det på vår bröllopsdag, Sambon har en vanlig guldring och jag har en vitguldsing, Så det känns som att detta hänsmycke representerar oss och knyter samman våra ringar till en enhet. 
     



    Ett stort grattis till dig! Solig
    Inboxa din adress, mejladress och mobilnummer till mig så vi kan skicka vinsten.
  • Chicita
    Forumvärd skrev 2013-12-16 13:06:51 följande:
    Tack alla för era bidrag Solig
    Dagens vinnare blev: marolo
    Grattis Glad
Svar på tråden Jultävling:Tema julpynt