• Eliin

    Varför så hög klack på alla skor?

    Hej alla!
    Jag hoppas på lite hjälp här då alla verkar så fantastiskt duktiga på att hitta snygga saker!

    Jag är på jakt efter att par skor till mitt bröllop i februari, börjar få lite smått panik över just den här delen nu! Förvånad
    Jag tänker mig ett par gnistrande, diamantskor (paljetter). Och har sett en hel del skor som skulle kunna funka...
    OM det inte hade varit så att det varit en klack på över decimetern!!!
    Varför dessa höga klackar på ALLT???

    Jag är lång reddan som det är och vill gärna ha kvar en viss längdskillnad som det faktiskt är mellan mig och min m2b, jag kommer vricka fötterna i altargången, mina fötter kommar vara trötta innan jag ens kommit ut ur kyrkan och jag kan verkligen inte gå snyggt i dessa höga (ofta smala) klackar!

    Så snälla är det någon som kan hjälpa mig?

    Jag tänker mig som sagt en sko som går i lite silverglitter, gärna en klack som är lägre än 6 cm (men jag vill fortfarande ha en lite klack alltså inga ballerina). Jag vill ha täckt tå, och gärna en hel sko i övrigt med (alltså hälkappa och inga remmar).
    Typ dessa nedan som jag sett på Nelly, men dessa har en klack på 11,5 cm och det är på tok för högt för mig.

    Egentlligen började min önskan om ett visst utseende för en sko när jag och en kompis i slutet på sommaren såg en sko som var klädd med "diamant" än en paljettsko. Jag hade köpt denna skon på direkten om det inte varit för att (just det!) klacken var på över 12 cm!
    Jag har sedan dess inte kunnat släppa den skon, men jag har heller aldrig lyckas hitta en liknande sko fast med lägre klack. Så nu har jag börjat ställa mig in på att det nog får bli en sko med paljetter istället för diamanter.

    Jag har redan köpt ett par sneakers i silver som jag ska ha utomhus (kasnke under fotograferingen som är ute med) och som jag kan byta till om jag behöver komma ur klackskorna.

    Det blev ett långt inlägg men jag har nu tröttnat på att gå i skobutiker och nästan bara se svarta skor med rätt klackhöjd, eller att leta på nätet och se skor med "rätt" modell men med för hör klack. SÅ hoppas nu på er hjälp!

  • Svar på tråden Varför så hög klack på alla skor?
  • weddinghelena

    Här kommer lite till :)
     http://www.ebay.com/itm/Silver-Glitter-Soo-Cute-Semi-Round-Toe-Mid-Heels-Pumps-Shoes-/360807739095?pt=US_Women_s_Shoes&var=630194712678&hash=item5401d12ed7

    http://www.ebay.com/itm/M2643-Womens-Medium-Heel-Classics-Pump-Pointed-Toe-Style-with-Glitter-3-Colors-/151127318210?pt=US_Women_s_Shoes&var=450207949759&hash=item232fe3dec2

    http://www.ebay.com/itm/Womens-Ladies-Gold-Silver-Med-High-Heel-Glitter-Pointed-shoes-US-ALL-Size-New-/290933845389?pt=US_Women_s_Shoes&var=590136776308&hash=item43bd022d8d

    US stl är 6=36 7=37 8=38 10=40 osv
     

  • Fia88

    Hej Eliin,
    Förstår din frustration. Det känns ofta som om skobutikerna tror att alla är modeller som vill stylta runt på skyhöga klackar dag ut och dag in.
    Jag har inte hittat exakt de skorna du söker men har en idé.
    Om du har hittat en sko som har rätt kackhöjd och typ plast utanpå skulle du kunna ta hjälp av Panduro.
    De har silver glitter som ser ut som mindre paljetter och sedan lim.
    Då får du typen av sko du vill ha och rätt utseende.

    Exempel på sko: www.ellos.se/ellos-shoes/pumps-36-42/402392&Ns=PriceNormalProduct|0&Nao=0

    Glitter: www.pandurohobby.se/Katalog/20-Mala-Rita/2010-Farg/201010-Dekorfarg/1/286136-Glitterstick-15-ml-Silver

    Lycka till! Glad

  • Eliin

    Oj, vad snabba ni är med tips! Tack Glad

    Alyllyra: enkelt men tufft skulle jag vilja beskriva min stil. Dock vill jag inte ha öppen tå som det var på all modeller du föreslog, annars vår det bra förslag.

    weddinghelena: tack för dina tips! det var väldigt bra mideller på skor, men jag tror att jag vill att glittret ska vara mer som skorna högst upp till vänster, elelr mer "paljett-igt". Vad jag nog försöker säga är att jag vill ha lite mer struktur i det glittriga (hoppas ni förstår)



    Fia 88: ja det kanske kan vara en idé att börja kolla på att göra sina egna skor. Jag är nog bara så feg att de inte ska bli så som jag vill ha dem ändå. Och att jag då "förstört" en sko Flört
    Tror dock att jag ska försöka mig på i så fall att fästa halvpärlor som mer ser ut åt det här hållet
    www.pandurohobby.se/Katalog/10-Smycken-Accessoarer/1050-Parlor/105020-Swarovski/1/569301-Swarovski-8-mm-8-st-kristall (fast detta är då en hel pärla).

  • Eliin

    Det här kanske är en bättre bild av hur skon som jag från början såg ser ut:



    Fast denna är nästan lite mycket i min smak Flört
    Vad omständig och kräsen jag är! Tungan ute

  • niriel

    Mitt tips: kolla på Etsy! Jag köpte mina skor där och fick dem med 4 cm klack (tror jag att det var, vilket kändes lagom för mina 179 cm) och precis i den färg och med det pynt jag önskade. Det är inte det billigaste alternativet, men jäklar i den vilka snygga skor det finns där!

  • Eliin

    niriel: tack för tipset, jag ska kika där Glad dock har jag tidigare när jag varit på den sidan inte riktigt vetat hur jag ska hitta det jag söker, det finns ju sä mycket! Tycker den är lite rörig måste jag säga. Men ska göra ett försök Tungan ute

  • Eliin

    Är feg, men tycker om att pyssla. Så kanske att jag ska göra mina egna skor ändå Tungan ute
    Tack för er tips, och fortsätt gärna tipsa om skor Glad

    Jag ska se ifall jag kan få tag i ett par bekväma skor med lagom hög klack, som jag sedan kan limma fast kristaller på, likande dessa:

    www.skapamer.se/strasstenar-3-5-mm-kristall-20-st-pastrykes

    Om jag nu kan hitta dem till accepterat pris och en bra storlek Flört

Svar på tråden Varför så hög klack på alla skor?