• TheBigS

    Klänninglängd och klackhöjd? Hjälp!!

    www.jjshouse.com/se/Kvinnor-Siden-Som-Satin-Stilettklack-Sandaler-Slingbacks-Med-Buckle-047017931-g17931

    Tänker köpa dessa skor till min bröllopsklänning som jag får skräddarsydd.

    Det står inte hur höga dessa klackar är utan bara en kategori typ "4 inch eller mer" inte så exat. Så hur vet jag hur många extra cm/inch jag ska "lägga till" på min beställning?(klänningen är också från JJs house)

    Det står såhär i "måttabellen" där man mäter höjden från nyckelben till golvet "För att ta hänsyn till höga klackar, lägger vi 2 inch (ca. 5cm) extra till golv-långa klänningar och klänningar med släp" Vad menas med det? Lägger dom till 2 inch och vill man ha mer så lägger man till det själv? hjälp!

    Kan någon hjälpa mig att räkna ut hur många cm jag ska skriva in? Jag är 141 cm från nyckelben till golvet.

  • Svar på tråden Klänninglängd och klackhöjd? Hjälp!!
  • Nettan69

    Klackhöjd Range 4 inch eller Taller Faktisk Hæl Højde 5.51 inch (14cm)

    Betyder inte det att den är 14 cm hög?  

  • TheBigS
    Nettan69 skrev 2013-11-20 21:41:39 följande:
    Klackhöjd Range 4 inch eller Taller Faktisk Hæl Højde 5.51 inch (14cm)

    Betyder inte det att den är 14 cm hög?  
    Oj missade det, tack ;)

    Men vad menar dom med måttabellen? Så dom lägger till 2 inch=5cm. så vill jag ha dessa skor lägger jag till 3,5 inch? dvs 141(nyckeben till golv)+9(resterande)=150 cm ?
  • TheBigS

    Snälla Kan någon svara?  :) behöver verkligen svar och sidan jag mailade och frågade svarar inte..

Svar på tråden Klänninglängd och klackhöjd? Hjälp!!