• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem städar mest hemma hos dig?
  • Aniara4

    Ärligt, städfirman räddade nog vår relation.

    Jag kan inte städa pga sjukdom (hade hemtjänst innan jag blev sambo), och min man städar iofs gärna men inte så bra enligt mig. Jag är väldigt noggrann och har även jobbat med att städa i min ungdom (blev upplärd av några ruggigt erfarna hotellstäderskor), så jag såg allt han missade. Hur det byggdes upp bakom kranarna osv... Och samtidigt kunde jag inte direkt klaga eftersom jag städade väldigt lite själv.

    Så, städfirma ftw!

  • Ekorren

    Nu är det jag som städar mest, eftersom jag är föräldraledig. Innan dess städade vi nog lika mycket.

  • trolldocka

    absolut partnern... jag får mina ryck och då skiner stället men han håller mer ordning och reda in emellan, rent generellt är han mycket mer pedantisk än vad jag är... han suckar och skakar på huvudet när jag glömmer att ställa in smöret eller tar av mig BH:n i hallen och slänger den över soffan när jag kommer hem från jobbet

    "all girls are so messy". har jag fått höra gång efter annan, *skratt*

  • kouki

    Jag gör, men kan bero på att jag är hemma hela dagarna nu, medan sambon är på sin praktik mellan kl 8-18 :) Dock på helgen så ber jag honom att hjälpa till.

  • sommaren13

    Hos oss så är det jag som städar, jag är dessutom utbildad lokalvårdare så jag vill ha det på mitt sätt, och då är det lättast att göra det själv ;)
    Och dessutom så jobbar inte jag så mycket och maken jobbar heltid, så jag har tid att gå och plocka då och då :) 

  • Alyllyra

    Vi fick denna fråga på "skoleken" under vårt bröllop, och båda höll upp den andres sko Så jag antar att vi båda gör lika mycket (eller lite...).

  • Vichy

    Jag tror inte min blivande har städat lägenheten själv sen vi flyttade ihop... En handfull gånger har vi städat ihop men oftast är det jag som gör det när han inte är hemma.. 

  • 20140222

    Jag sköter i princip all syädning hemma. Han hjälper till med disken. Vi har en stor diskmaskin.
    Men jag älskar att städa! Så det är bara bra att jag får göra det då.Glad

  • mamp

    Vi har delat upp det så att min partner tar hand om dammsugningen och jag sköter resten. Dels pga att han verkligen avskyr att städa kök och badrum och dels pga att jag har problem med armarna vilket gör att tom dammsugning är för tungt ibland.

    Generellt sett har vi också lite olika syn på vad som är rent och inte vilket gör att jag städar oftare än honom. 

  • Forumvärd

    Jag är den som städar mest här hemma. Eller den som låter piskan vina så att resten av familjen kommer igång. Demon

  • Johanne

    Jag städar. Han tvättar. Jag pallar inte tvättstugor. Bra deal enligt mig! Just ja. Han städar toan. Männen skvätter runt, männen skurar.

  • amerika

    För tillfället städar fästmannen mest hemma. Han är arbetslös och jag jobbar (mer än) heltid. Det är oxå han som alltid diskar. Tvätten delar vi på och åker och handlar och lagar mat gör vi tillsammans. Jag tycker det är skittråkigt att handla, men tillsammans med honom är det mest mysigt Hjärta

    Med mitt ex så var det faktiskt väldigt jämt fördelat. Det var inte hushållsarbetet vi bråkade om.


    24 maj 2014
  • amerika

    Glömde skriva:
    Drömmen är när båda har jobb, att ha städhjälp hemma. Jag blir sjukt stressad av att det gror igen och jag inte har tid och energi att lägga på städningen. Så för mitt psykiska välmående skulle en städhjälp vara guld och väl värt varenda krona!


    24 maj 2014
  • snowstars

    Inte jag, tänkte jag spontant. Jag hatar att städa. Men jag vet inte om sambon städar mest heller så vi måste väl göra ungefär lika mycket antar jag?  Om någon gör mer är det då sambon.

Svar på tråden Vem städar mest hemma hos dig?