• niwen

    Är denna klänning ok på ett bröllop?!?! snabb hjälp tack

    Jag ska på bröllop i helgen och velar om man kan ha denna klänning? Sistaminuten ändringar is the shit!
    klädkoden var från början kavaj men dom har sagt att den inte gäller längre och så länge man är fin ungefär är ju trevligt. 




     
  • Svar på tråden Är denna klänning ok på ett bröllop?!?! snabb hjälp tack
  • Chicita

    Ja jag skulle tycka att den är ok. 
    Men jag skulle försökt lägga till lite färglada accessoarer för att ljusa upp lite. 
    Det ser ut att finnas vitt i klänningen också, och därför skulle jag nog hellre valt en vit kofta än en svart och kanske vita skor Glad 

  • niwen

    Nej dom hittade inga kläder inom kavajkoden som passade brudgummen så när vi osa fick vi svar att dom tyckte inte det kändes rätt. Jag märkte nämnligen att den klänning jag tänkt mig blev tight över rumpa/lår när jag satt ner. Och det är väl typ det man gör under  ett bröllop med middag.. Ska rota fram en vit eller färggladare kofta så borde det ju gå fint. Tack hörrni.. Känns inte som man riktigt kan konsultera sambon på sånnahär frågor ;) 

  • daniiel

    Jag tror att med en ljusare kofta, eller kofta i någon färg, så kan det bli ännu finare. Men, om du inte hittar någon som passar/har någon, så känn ingen panik över det. Du kan ha den svarta också och vara fin :) Du är ju ändå inte klädd i helsvart ;)


  • niwen

    Hittade på en ljusrosa kofta. Är en del rosa i klänning så tror det blir toppen :)

  • Chicita
    niwen skrev 2013-09-20 15:14:33 följande:
    Hittade på en ljusrosa kofta. Är en del rosa i klänning så tror det blir toppen :)
    Det låter jättebra Glad
Svar på tråden Är denna klänning ok på ett bröllop?!?! snabb hjälp tack