• pelena

    Tips på dekorationer för kyrkoruin?

    Hej!Lite svårt att veta vilken rubrik jag ska lägga detta under men gör ett försök här.Vi funderar på att ha vigseln vid en kyrkoruin. Själva "stommen" av stenkyrkan finns kvar men inte detso mer. Är det någon som har tips på hur man kunde dekorera för att få det lite mer mysigt o ombonat?Vi tänkte låna bänkar för gästerna att sitta på under vigseln, men mer?Hest inget dyrt o avancerat, finns ju en risk att vädret inte är med oss o i så fall tänkte vi flytta vigseln till en närliggande kyrka.Tips o ideèr någon?        

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-18 10:21
    Ja just ja, glömde ju fråga. Det var ju någon här som hade ett jättefint utebröllop (med bilder här på FL), hur hade ni "markerat"/dekorerat vigselplatsen? Bilder?

  • Svar på tråden Tips på dekorationer för kyrkoruin?
  • Chicita

    Ni kan strö blomblad längs med sidorna av "altargången" för att markera vart den är.
    Kanske placera vaser med dekorationer eller buketter på lämpliga ställen.
    Blommor och tyger gör väldigt mycket för intrycket. Och jag skulle hellre satsa på billigt - men mycket om ni ska dekorera en ruin. Det går ju exempelvis att hänga långa band av lakan ifrån någon sorts ställning så att det kan fladdra lite fint i vinden om det blåser... 

  • Allis

    Vi gifte oss i en skog med vresbokar så där kändes all dekoration direkt överflödig, själva miljön var ju så bedårande vacker. Kyrkoruiner brukar också vara så fina att de räcker liksom som de är och med en massa folk i vackra kläder blir det ju dekoration i sig.

    Det enda vi gjorde för att visa var i skogen vigseln skulle hållas var en skylt som jag limmade ihop av grenar, nu syns den hemskt dåligt på bilden men jag har ingen annan:



    En liten detalj som blev rikitgt uppskattad var förfriskningarna som vi helt sonika ställde på ett bord med duk:

  • pelena

    Tack för tipsen! Blombladen kanske kunde funka, behöver ju just vara sådana dekorationer som går fort att ordna o lika snabbt att plocka bort

  • Chicita

    Saker som går att plocka bort fort (och lägga dit fort kan ju vara tyg / filtar på bänkarna (både skönare att sitta på och kan rädda kläder om inte bänkarna är riktigt rena/torra).

    En matta (eller i alla fall någon sorts tyg) på altargången. Om ni strör blombladen på den så är det ju bara att rulla ihop och bära iväg sen också så går det snabbt Glad 

  • pelena

    Vi bor i Finland, ruinen ligger i Vasaområdet. Alla väggar finns kvar, bara taket saknas. Hoppas på fint väder så det funkar att ha vigseln där

Svar på tråden Tips på dekorationer för kyrkoruin?