• Sheltiegirl

    Tjejkompis som best man? Hur gör man?

    Min blivande man har nästan enbart tjejkompisar och hans absolut bästa vän är en tjej. Än så länge har han 2 marshalkar (männ)till vårt bröllop och han vill även fråga sin tjejkompis, Elin,  om hon vill vara hans Bestman. Är det något annat par som har haft en tjej som bestman? För mig är det inga problem alls, jag tycker att han ska ha dem han värkligen vill ha med, oavsett om de är män eller kvinnor.

    Det jag funderar på är mest hur ser det ut att jag har 3 tjejer på min sida om min man har 2 män och 1 tjej på sin sida? Hur gör man med kläder? Jag har funderat på att alla mina tärnor ska ha samma klänning men olika färger, (färgtema rött, orange, gult med inslag av vitt och ljusgrönt) ska då även Elin ha en färgglad klänning ex ljusgrön eller svart om övriga marshalkar är svartklädda?  En svart klänning borde passa in bäst på hennes "position" men vet inte om det känns rätt med helsvart på ett färgglatt bröllop..

    Och blommor, ska hon ha en croasage (stavning) eller en handbukett som mina tärnor?

    uscha jag vet inte vad jag själv tycker, allra hellst hade jag velat se bilder på andra som haft det likadant. Hur hade ni gjort med kläder och blommor?

  • Svar på tråden Tjejkompis som best man? Hur gör man?
  • Sara1991
    Sheltiegirl skrev 2013-09-18 16:19:29 följande:
    Jag tittade på Watermelon också men är rädd att den orange då blir ensam om att vara stark i färgen och det skulle inte vara lika fint.

    Min bukett kommer vara röd, orange & gul plus ljusgrön & kanske lite vitt för att inte den ska se ut som att den brinner, färgtemat utgår ifrån buketten men de dominerande färgerna kommer vara röd, orange & gul.

    En tanke för att dämpa den röda och orange klänningarna lite så kan man kanske utesluta klänningens egna färg i buketten och bara använda de andra, alla tärnor ska ha en liten variant av min bukett, alltså skulle den som bär röd klänning ha en bukett helt utan rött = med en ljusare bukett som bryter av det starka klänningen. Kanske även minska ner mängden orange samtidigt, så att den med orange klänning har utan orange och bara lite rött. vad tror ni? Glad

    Jag bokstavligen älskar färger och lite annurlunda ideer så om detta är ovanligt blir jag bara glad hihi.

    Personligen så tycker jag att färgen Watermelon passade bättre till de övriga färgerna än vad röd gör. Den röda färgen upplevs så mycket starkare än de andra och känns då som att de blir lite obalans . Watermelon och den orange är enligt min åsikt rätt så lika i färgstyrka och de blir då en mycket bättre balans :)


    Jag tycker precis som Daniiel ovan att de vore finare om alla tärnorna har likadana buketter. Tror de kommer upplevas lite rörigt om tärnorna både har olika klänningar och olika buketter. De blir mycket olika färger och de kan lätt upplevas lite rörigt för ögat eftersom de inte är någon färg som blir dominant . Men de är ju helt enkelt en smaksak om man gillar de eller inte :)

  • Chicita

    Vad bra Sara. Den här gången hittade jag inget alls när jag googlade. Men jag kanske använde fel sökord. Så toppen att du hittade bra bilder Solig

    Likadana buketter tycker jag snarare förhöjer intrycket av att det är olika färger på klänningarna. Det är liksom limmet som håller ihop intycket om man säger så...
    Olika buketter kommer nog mest att göra det rörigt som sagt, man behöver skapa balans för att få en helhet även om man har olika färger.
    Och jag håller med om watermelon-färgen. Den är bättre än den klarröda Skrattande
     

  • Sara1991

    De var enklare än vad jag trodde att de skulle vara , jag googlade bara på " groomsmaids " och fick upp flera olika bilder . :)Det är alltid mycket enklare när man kan se bilder framför sig , de kan ibland vara svårt att fntisera ihop hur de skulle se ut :)


     


     

  • Chicita
    Sara1991 skrev 2013-09-18 23:22:53 följande:

    De var enklare än vad jag trodde att de skulle vara , jag googlade bara på " groomsmaids " och fick upp flera olika bilder . :)Det är alltid mycket enklare när man kan se bilder framför sig , de kan ibland vara svårt att fntisera ihop hur de skulle se ut :)


     


     


    Det gjorde jag också, men jag fick bara upp bilder på vanliga brudföljen Förvånad
    Det kan ju vara så (som aniara4 förklarade någon gång förut) att tidigare sökningar påverkar sökresultaten. Och jag har sökt rätt mycket på olika typer av bröllop, men aldrig på groomsmaids (har sökt en hel del åt andra också). Så att därför kanske den plockade upp saker jag inte var intresserad av Flört
    Huvudsaken är att det kom fram bilder i alla fall Glad
  • Sara1991

    Så kanske de kan vara , har faktiskt noll koll . Är inte alls haj på datorn :P Jag kan googla och skriva , de är typ allt som behövs ;) Men de verkar hur som helst inte vara alls vanligt med så kallade " groomsmaids" , har aldrig hört talas om de :P Trodde alltid att brudföljet såg ut desamma :P Man lär sig nåt nytt varje dag :)

  • Sheltiegirl

    har börjat fundera på om min blivande inte ska ha svart klädsel utan ljusare, ex sandfärgat eller ljusgrå. Då blir det nog den ljusgröna klänningen till Elin. det är så svårt med allas kläder som ska passas ihop!

  • ThereseV

    En spontan tanke bara.. är klänningen i sådan modell att det skulle passa med en kavaj över? Kanske med corsage istället för bukett. (utan att det ser ut som att två stilar har krockat) Då smälter hon ju in lite med marskalkerna men kan ändå kanske t.o.m ha likadan klänning som tärnorna? 

  • Vichy

    När jag tittar på färgerna så tycker jag att brevid varandra ser röd och orange väldigt staka ut jämfört med dom andra, men watermelon tar liksom ut det starka ur den oranga istället...

    Så jag tycker det ser mer enheltligt ut med watermelon, daffodil, orange och sage... 

  • Sheltiegirl
    Vichy skrev 2013-10-02 19:15:03 följande:
    När jag tittar på färgerna så tycker jag att brevid varandra ser röd och orange väldigt staka ut jämfört med dom andra, men watermelon tar liksom ut det starka ur den oranga istället...

    Så jag tycker det ser mer enheltligt ut med watermelon, daffodil, orange och sage... 
    tack det var en riktigt bra iaktagelse ni har övertygat mig om att watermelon är bättre än röd blir ev beige och vitt på marshalkarna och då har alla samma färgstyrka, vore toppen!
  • AnnelieK

    Man kan inte beställa hem tygprover från jenjen? Så får du se hur färgerna ser ut live och kan välja efter det. Om det var jag så skulle jag nog "Elin" fått ha en svart klänning (om hon går med på det förståss) och ett band som matchade de andas slipsar/västar och en liten handledsbukett. Fast jag stör mig inte på om någon har svart på ett bröllop 

Svar på tråden Tjejkompis som best man? Hur gör man?