• Skattkistan

    Vigsel i Grekland

    Hej! Är nyförlovad och ny på bröllopstorget! Jag och min numera fästman har funderingar på att gifta oss i Grekland. Har sett att man kan gå via svenska kyrkan där och gifta sig på olika öar. Är det någon som har erfarenhet av detta och skulle vilja berätta lite mer? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vigsel i Grekland
  • iQbee

    ingen erfarenhetr men det låter underbart! vilken ö tänkte ni er?

  • Förälskade

    Var på ett vackert bröllop på Rhodos, min lilla syster som gifte sig vid ett litet kapell med lummig grönska som skyddade oss från den stekheta solen.

  • victoriaw

    är i samma sits! Ville helst att vi skulle gift oss på Skiathos, går säkert att lösa men känns smidigast att göra det via Svenska kyrkan. Mailade de och frågade om de fanns möjligt att göra det på Skiathos men de gick inte.. Så nu har vi planer på Kreta. De skrev att datumen kommer ut om 2 veckor!! :D

    Jag är så glad! Allt känns roligare, blev lite stressad ang, de hela. Klänning, hår, lokal, mat, kostnaden kändes som om de skulle stiga mer än vad vi ville - ett bröllop UNDER 30.000:- ? Nej.. Kanske inte.

    Nu känns allt roligare och enklare. Det blir bara vi 2 och vår dotter. Enkel klänning och sen middag på någon mysig resturang :)

Svar på tråden Vigsel i Grekland