• Bullen

    Hur sjutton modifiera varje enskilt kort..?

    Läste på Ribbings "blogg" att man ska specifiera i en inbjudan vilka som är inbjudna. 
    Detta för att undvika att vissa tar med hela släkten + barn osv.  

    Hur sjutton gör man det utan att sitta och klistra och klippa själv (vilket jag inte pallar)? 

    Kan man beställa från nån sida där varje kort är 'unikt'? Vissa kort måste dessutom vara på engelska.
     

  • Svar på tråden Hur sjutton modifiera varje enskilt kort..?
  • Katarina

    Förbeställ korten att det står " vi har äran att bjuda in________________ att närvara vid vigseln mellan xxx och xxx" där du för hand kan skriva namnen på de inbjudna som ska få just den inbjudan.

  • November2013

    www.romance.se/index.aspx&TagOther=handmade&Lang=sweden

    Calligraphen! Där kan man trycka namnen på de bjudna direkt på korten.
    Det var lite knepigt att förstå hur det funkade men deras support var supertrevliga. Där kan man även beställa inbjudningarna på engelska osv.

    Vi använde den tjänsten och jag är otroligt nöjd med resultatet och så tacksam att jag inte behövde göra allt de jobbet "för hand"!

    Hoppas de ger lite inspiration! :) 

  • PimPim83
    Katarina skrev 2013-08-28 13:15:34 följande:
    Förbeställ korten att det står " vi har äran att bjuda in________________ att närvara vid vigseln mellan xxx och xxx" där du för hand kan skriva namnen på de inbjudna som ska få just den inbjudan.
    Precis vad jag tänkte föreslå. Glad
  • Alyllyra

    Vi lämnade bara ett utrymme högst upp där vi skrev namnen för hand sen. Men det beror ju dels på om man anser sig ha ok handstil och hur många namn man måste skriva... vi hade ca 100 och det gick ju på nån timme :)

  • Sailergirl

    Vi skrev ut korten själva på skrivaren hemma (dubbla vita kort från Gallerix). Innan varje gång vi tryckte på "skriv ut" så ändrade vi namnen. Gick snabbt och lätt.

  • Fröken Finemang

    copy paste, gick jättesmidigt, vi hade personliga, 
    vi har äran att inbjuda, farmor eivor,
    kusin gisela
    mamma yvonne och pappa anders.... till vigseln mellan er son Per och Heléne

    eller mellan din kusin per oh hel´´ene

    eller mellan er faster heléne och per..

    etc etc. tror sånt uppskattas.. 

  • Tillys

    Vi hade tänkt ha likadana inbjudningskort, men adresserar korten till dem de gäller. Nu ska vi visserligen ha ett barnfritt bröllop, vilket kommer framgå i texten på inbjudningskortet.

Svar på tråden Hur sjutton modifiera varje enskilt kort..?