• Koyal

    Väst till brudgummen

    Vi har köpt en orange-skimmrande kravatt till mannen men hittar ingen väst. Någon som vet var man kan hitta fina västar? Har varit på Suitopia men där var det inget som kändes hundra. Vad kan man ha för färg på västen med orange kravatt? Vårt tema går i gammelrosa, creme, brunt och orange. Tänkte ha svart kostym eller liknande.

  • Svar på tråden Väst till brudgummen
  • Grodprinsens brud

    Det är samma butik. Jag har varit i kontakt med dem. Det som skiljer är att det faktiskt blir billigare att handla från den brittiska trots frakten pga att deras skatt är lägre eller vad det nu var men man kan ju åka på tull istället.. 


  • Gummenuttan

    ja det blev billagare att bestälal fr My Tuxedo än den svenska sidan :-Väst och kravatt till min man och sonen 611:- inkl frakten 

  • Gummenuttan

    Alltså två västar och två kravatt och nått merSilver Leaf Handkerchief Boys Silver Leaf Waistcoat Size 7-8ASilver Leaf Cravat Size RegularSilver Leaf Waistcoat Silver Leaf Cravat

  • Koyal

    Det var ju riktigt bra priser. Hur var kvalitén? Blir de skrynkliga snabbt eller höll det under dagens festligheter och aktiviteter?
    Vi ska nämligen åka en och en halvtimme innan vi når kyrkan så kläderna måste klara sittandes och sånt.

  • daniiel

    Västen var lika slät och fin på morgonen när maken klädde sig som på natten när han tog av sig den :) Då klädde han sig hemma, åkte på Max och åt en burgare, vidare till ett café för en kopp kaffe, sedan till kyrkan och efter det fotografering och hem en sväng för att sedan åka till festlokalen. Västen klarade alla resor och även lekar och dans på kvällen :)

    Vi behövde faktiskt inte göra något alls åt den öht. Den var slät när vi fick den, den hängde ju dock i garderoben någon månad före bröllopet och slätade väl till sig lite ändå. Även kravatten och slipsarna var i väldigt bra kvalitet. Vi har absolut inget att anmärka på. Supernöjda och maken har redan sagt att om han skulle behöva köpa någon fler väst eller liknande, så kommer han handla därifrån igen :)


  • daniiel

    Och nej, jag visste inte om att han gjorde besök på snabbmatsrestaurang och café i finkläderna samma dag som bröllopet! Han vågade faktiskt inte berätta det för mig förrän ett par veckor efter vigseln :P Han och hans fyra marskalker hade visst räknat tidsåtgången på morgonen lite fel och kände att dom kunde slå ihjäl ett par timmar :P


  • Koyal

    Hahahaha jösses, tänk om det hade både varit senap och ketchup fläckar överallt. Ska nog inte berätta det för mannen här hemma att kläderna har snabbmatrestaurangtestats, han kanske får liknande ideér och han brukar alltid råka spilla.. :D

Svar på tråden Väst till brudgummen