• Isasa

    Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!

    Okej, jag menar inte att förlöjliga alla som frågar gällande rött på bröllop, men tycker ändå det är lite kul hur folk tar gamla sägner o påhitt på sånt extremt allvar att man nästan blir hängd på plats om man kommer med fel färg på klänningen eller ifrågasätter brudparets önskningar. Därför tänker jag lite såhär, en ny tradition som rimligtvis borde följa med dagens samhälle, nu när vi brudar sällan eller aldrig oskulder när vi gifter oss, somliga gifter sig för andra eller tredje gången (Gud förbjude att man väljer vit brudklänning på sitt andra bröllop!!) och detta har ju givetvis fröken jagtyckernågotomallthelatiden synpunkter på. Vi som redan badat i syndernas flod och fått många kallsupar däri kanske helt enkelt skulle gifta oss i Röd brudklänning? Inte nog med att vi inte är oskulder när vi står vid altaret, vi har varit gifta förr (eller var man nu står) OCH vi har dessutom legat med brudgummen

  • Svar på tråden Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!
  • amerika

    Kan man inte bara skriva i inbjudan att det är fritt fram att ligga med vem som helst på bröllopet bara man har röda kläder på sig? Eller åtminstone nånting rött, strumpor eller örhängen... Rött får ju folk att se rött, tydligen. Och förresten så är det väl bara bra att någon redan har provlegat med brudgummen så att man vet att han är funktionsduglig. För bruden har ju såklart inte gjort det eftersom hon inte bär rött.....

  • Vichy

    Då får väl jag bära rött då och min m2b kanske kan få bära vitt då. Han var ju oskuld när vi träffades, inte nu längre då men han har bara vart med mig... Eller ska han ha rosa på sig då som bra varit med med mig? Eller kan han ha vitt efter som vi hängt ihop hela tiden?

  • mirran2
    amerika skrev 2013-07-02 17:25:51 följande:
    Kan man inte bara skriva i inbjudan att det är fritt fram att ligga med vem som helst på bröllopet bara man har röda kläder på sig? Eller åtminstone nånting rött, strumpor eller örhängen... Rött får ju folk att se rött, tydligen. Och förresten så är det väl bara bra att någon redan har provlegat med brudgummen så att man vet att han är funktionsduglig. För bruden har ju såklart inte gjort det eftersom hon inte bär rött.....
    *Skratt* Så om jag väljer att ha helröd klänning som brud, då får jag ligga med alla på bröllopet då Flört
  • afturelding

    Min farmor hade en helröd klänning på sig när vi gifte oss i lördags. Hum, man kanske skulle försöka luska lite i det där... De kommer ju väldigt bra överrens, hon och min man, så kanske har de smygit iväg när vi varit ute på landet någon gång Förvånad

  • Kjell Präst

    Vågar inte ens tänka på när det är pingstbröllop - då går både prästens kläder (stolan/halsduken) och kyrkans textilier i rött!

  • Chicita

    Kan ju tipsa er som vill fortsätta ha lite kul om dessa två trådar också...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Tror det var i den här tråden som det konstaterades om randigt och Präster Oskyldig
    www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4213109.html
     


    Kjell Präst skrev 2013-07-03 13:55:35 följande:
    Vågar inte ens tänka på när det är pingstbröllop - då går både prästens kläder (stolan/halsduken) och kyrkans textilier i rött!
     Åh jisses Oskyldig
  • trolldocka
    Kjell Präst skrev 2013-07-03 13:55:35 följande:
    Vågar inte ens tänka på när det är pingstbröllop - då går både prästens kläder (stolan/halsduken) och kyrkans textilier i rött!
    Den kommentaren gjorde min dag! man tackar och bockar för morgonens skratt ;)
  • Aniara4
    Kjell Präst skrev 2013-07-03 13:55:35 följande:
    Vågar inte ens tänka på när det är pingstbröllop - då går både prästens kläder (stolan/halsduken) och kyrkans textilier i rött!
    Det finns en anledning till att kyrkan kallas Kristi brud. Just saying.
  • Anneli256

    hahhahhaa helt underbart. detta behövde jag just nu :)

  • Lenblo
    Lenblo skrev 2013-07-02 15:39:51 följande:
    Gäller det även vid vanliga gudstjänster? Kanske bra att vara extra tydlig vid högmässa?
    Aj, aj! Och jag som inte klär i randigt. Tyst
  • Modify
    Aniara4 skrev 2013-07-01 19:37:55 följande:
    Det behövs helt klart ett ordentligt utarbetat schema med färgkoder för att delge de närvarande alla detaljer kring sitt tidigare sexliv. Har man legat med brudgummen bär man röd klänning eller slips. Den som legat med bruden kan ta en rosa nyans istället. En fjäder i hatten indikerar att man lägrat brudparets yngre syskon. Sjömanskostym/klänning indikerar att man haft en flicka/pojke i varje hamn - kan även bäras av någon i brudparet, eventuellt med svarta detaljer om man sörjer sin tidigare livsstil. Skjorta/blus knäppt upp i halsen = har inte haft några föräktenskapliga förbindelser. Blå nederdel och grön överdel visar att man idkat älskog i naturen, medan ljusblå klädsel med vita detaljer säger att man är med i 10 000-metersklubben. En queer gäst har såklart flerfärgad klädsel. Att gå byxlös/kjollös signalerar att oavsett hur många man legat med är det inte tillräckligt och man hoppas bättra på det ikväll!
    Hahahahahaaaa! :D
Svar på tråden Rött, för oss som syndat åtskilliga gånger!