• tr3apor

    Hjälp med formulering ang gåva!

    Hur 17 ska jag formulera på inbjudan att vi önskar ett bidrag till vår bröllopsresa. Jag vill inte skriva typ "Om ni vill ge en gåva", jag vill inte ha med "om".. Vi vill ju faktiskt ha en gåva, inte kanske.. Men det får ju inte låta som "ro hit med ett bidrag bara!"
    Kan någon vältalig person hjälpa mig så det inte låter sniket fastän det egentligen är det... Skäms 

  • Svar på tråden Hjälp med formulering ang gåva!
  • Chicita

    Vill du ha enkelt och rakt formulerat eller vill du ha snirkligt, på rim eller hur hade du tänkt dig? 

    Det enklaste är väl bara att skriva:
    Vi har ingen lång önskelista, utan vår önskan är helt enkelt ett bidrag till bröllopsresan. 

  • PimPim83

    Vi skrev inget om önskelista i vår inbjudan, men på vår bröllopshemsida skrev vi:

    "Eftersom vi levt under samma tak i flera år har vi det mesta av allt (och lite till). Vi behöver därför inte fler saker. Däremot skulle vi uppskatta ett litet bidrag till vår bröllopsresa genom ett presentkort på Resia. Vi blir lika tacksamma för små bidrag som för lite större."


  • Lena85

    Så här skrev vi på vår inbjudan =)


    Då det blivande brudparet gärna vill ha tid tillsammans, som det inte alltid finns
    tid för hemma, önskar de sig pengar för att kunna komma iväg tillsammans i lugn
    och ro.

Svar på tråden Hjälp med formulering ang gåva!