• sassa87

    Placeringskorten, efternamn eller ej?

    Hej, sitter och pillar med placeringskorten, vad tycker ni, ska efternamn vara med eller inte?
    Tror det är en smaksak men vill ändå se vad andra tycker för att få lite hjälp med hur jag ska göra.

    Väljer jag inte efternamn utan endast skriver förnamnen på korten så tänkte jag skriva efternamn på de kort om det finns fler med samma förnamn, låter det bra?

  • Svar på tråden Placeringskorten, efternamn eller ej?
  • Kalaspinglan

    Vi skrev både för- och efternamn på alla placeringskort (inklusive bordskartorna).
    Jag tycker personligen det ser trevligare ut om man antingen skriver ut ALLA för+efternamn eller bara förnamnen (fast då får man antagligen problem med folk som har samma förnamn).

    Två av våra gäster hade exakt samma för- och efternamn. I det fallet gjorde vi så att den som gift sig till namnet helt enkelt fick även sitt efternamn som ogift utskrivet. Typ: Anna Johansson, f. Svensson. Kanske inte optimalt, men den enda lösning vi kom på.

  • CoG

    Vi har förnamnen och första bokstaven i efternamnet om det finns de med samma namn.

  • Madicken

    Vi kommer skriva så här

    NAMN: Tex:
    Lena
    -brudens mor-

  • Fjärilen

    Vi Skrev både förnamn och efternamn. Vi hade gott om plats på placeringskorten och det såg bäst ut att skriva båda.

  • Helenis

    Det är väl en smaksak, men jag tycker det skall vara enhetligt så om man skriver ut efternamnet för några har samma efternamn så skriver man ut det på alla. Det ser snyggare ut.
    Man kan ju också skriva ut båda namnen på placeringskartan och sedan bara förnamnet och ev bokstav vid platsen

Svar på tråden Placeringskorten, efternamn eller ej?