• majbrud10

    Hjälp med möhippa!

    En vän till mig gifter sig nu i sommar och det börjar bli dags för att planera en möhippa för henne. 
    Det är första gången jag ska planera något sådant och vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
    Det jag vet är att hon vill ha något lugnt och stillsamt utan att behöva göra pinsamheter.

    Hon tycker om djur, så tänkte om man kunde baka in det på något sätt..
    I Eskilstunatrakten.

    Tacksam för hjälp! 

  • Svar på tråden Hjälp med möhippa!
  • msE

    min första tanke är ju helt klart eskilstuna zoo... vet inte om dom har ngt speciellt för just möhippor men man kan ju alltid besöka de själva, bada i poolerna, picknick i gräset o det obligatoriska besöket hos fantomen i grottan Flört

  • blivande brud

    Se om du kan hitta någon bondgård som ni kan besöka där hon kan testa på livet som bondmora :) Ni kan ju dra det hur långt som helst och låta henne mjölka kor m.m. eller bara titta och klappa på djuren.

    Annars kan man ju ha spadag, göra någon provsmakning -champgne, choklad, whiskey etc. beroende på vad hon gillar, baka cupcakes och dekorera dessa, laga mat tillsammans, ha picknick.... listan kan göras lång. Fundera på vem hon är och vad hon gillar och utgå från det. Baka in lite personliga inslag under dagen, kanske frågesport om hennes blivande eller frågesport till deltagarna om bruden själv.

    Lycka till!

  • Tjockelin

    HejNi kn rida på islandshäst. Alla som vill kan vara med.När de hade möhippa från mig så hde ala med sig en paket som innehöll något somm accocierade till ett minne som jag hade med den personen.Det var jätttrevligt.Jag fick sen gå på en salsakurs och alla de andra var också med.Så det var inget som kändes pinsmt att det bara var jag.Eva       

Svar på tråden Hjälp med möhippa!