• imoen

    Svenhippe-mösexa!

    Min fästman skulle kidnappas i lördags (igår) hade jag fått veta. Själv skulle jag vara hemma med barnen och eftersom jag hade räknat med att min bror med fru och barn skulle komma (långväga ifrån) så hade jag räknat ut att jag skulle ta det lugnt med min svägerska och våra ungar på lördag och att jag skulle hippas på söndag (eftersom de troligen inte skulle åka två gånger). Till min förvåning så dyker min pappa upp, (också långväga, han ska väl inte på nån svensexa?!) Barnvakten var kirrad och så blev vi båda ivägdragna på en fantastisk svenhippe-mösexa. Vår umgängeskrets är inte så könsuppdelad, och inte så stor, alla är vän med alla så det skulle ha känts konstigt att bara vara med hälften. Vi spenderade förmiddagen på ett spa, bubbelpool, bubbel, bastu och (!) Ahlgrens bilar. Jaja, det var ju lördag så lite godis får man väl unna sig då. Vi slängde i oss lite lunch hemma hos min syster och åkte sedan till "Fortet" i stan. 25 celler, fångarna på fortet-style, där jag och min fästman fick välja att vara på ett eget lag mot två andra lag med 5 pers i vardera laget, eller vara på olika lag som var något jämnare. Vi valde att vara på eget lag, vi har ju byggt ikeamöbler ihop, vårt samarbete är excellent! Dock krävdes tre personer för att lösa många av cellerna, men vad gör väl det? Ap-kul var det i alla fall och vi kallade in förstärkning när vi sprang på någon kamrat ute i korridorerna.. Till sist hade vi ett reserverat bord på en restaurang där vi käkade helt sjukt mycket god mat innan vi avslutade kvällen hemma hos "efterfeststyle" med för mycket godis och en irish coffe som smakade ganska nära kask. I mina ögon var det en helt perfekt mösexe-svenhippa och jag skulle inte velat ha någonting på något annat sätt. Jo, förutom den där tvätttiden som vi hade bokat kl 7 imorse.... Den skulle jag gärna ha velat slippa!

  • Svar på tråden Svenhippe-mösexa!
Svar på tråden Svenhippe-mösexa!