• Helene1982

    Lila brudskor

    Jag söker med ljus och lykta efter lila brudskor men hittar inga. Fick höra idag att de flesta brudskor som idag finns i bröllopsbutiker är i tyg just för att man ska kunna färga om dem. Någon som har erfarenhet av detta eller vet vart man kan lämna in skor för färgning? Helene

  • Svar på tråden Lila brudskor
  • Chicita
    Alyllyra skrev 2013-05-16 09:55:13 följande:
    Ja, det kanske är stabiliteten som är poängen? Glad
    Fast de flesta märken verkar bara ha lagt upp en specifik sida för alla sina vita skor och kallar dem brudskor... Det är sällan de pratar om hur stabila de är eller hur sköna de är att gå i en hel dag. Ja, utom märken som typ Angela Nuran eller Hey Lady då, som liksom är kända för sina bekväma skor.
    Och om det inte är nått speciellt med de skorna som kallas brudskor så är det ju bara en ursäkt för att kräma ur några extra slantar för skorna, känns det som. Vilket kanske också är anledningen till att så många brudar börjar inrikta sig på "vanliga" skor i roliga färger 
    Jo jag vet vad du menar där med "vita brudskor" där alla butikens vita skor - (om det så är foppatofflor) listas Flört

    Men jag tänkte mer på vad som skulle kunna vara en speciell brudsko om man nu ska inrikta sig på vad som borde vara så speciellt och utmärkande med just den termen Glad
  • niriel

    Jag köpte mina olivgröna skor från etsy, från den här affären: http://www.etsy.com/shop/Parisxox?ref=shop_sugg
    Skorna var helt fantastiska, väldigt sköna att gå i och så vackra att jag fortfarande går och suckar lite lyckligt när jag tänker på dem! De har alla möjliga färger och varianter, lila har jag garanterat sett när jag letade runt efter mina.

  • Alyllyra
    Chicita skrev 2013-05-16 10:09:54 följande:
    Jo jag vet vad du menar där med "vita brudskor" där alla butikens vita skor - (om det så är foppatofflor) listas Flört

    Men jag tänkte mer på vad som skulle kunna vara en speciell brudsko om man nu ska inrikta sig på vad som borde vara så speciellt och utmärkande med just den termen Glad
    Precis!

    Det verkar rymmas så mycket under begreppet brudsko att det är bra att definiera vad man verkligen vill ha när man letar skor. Själv gick jag mycket på recensioner från andra användare om hur sköna skorna var innan jag slog till. Det visade sig att många hade haft precis samma skor på sitt bröllop. Så då kanske de räknas som brudskor? Jag menar, erfarenheten måste ju spela in också Tungan ute Och mina skor (ok, inte just mina, men den modellen) är erfarna till tusen!

    Men om man fick önska vad som skulle få kallas bruskor så skulle det vara en stabil, SKÖN, finsko som man kan gå i en hel dag utan att få ont. Klack och färg är då mindre viktigt för definitionen tycker jag. Glad
  • Fia S

    Vet inte hur du känner med tyg? Men på Din Sko så säljer dom lila tyg "fin" sko. Ca 4 cm klack. Har för mig 199/249:- för dom

  • amerika

    Jag letar oxå efter lila skor men jag vill inte ha öppen tå och inte skyhög klack!! Då blir utbudet mycket begränsat, kan jag lova! Tur att jag har många månader på mig att leta, för det kommer att bli svårt att hitta...

    Till TS kan jag tipsa om eBay, där har jag hittat det mesta när jag letat. Sök på "purple shoes" och det ramlar in tusentals sökresultat! 

  • Helene1982

    Tack för alla tips, ska genast kolla upp dem. Jag tycker att det är lite svårt att köpa skor på nätet, då man inte vet om de är sköna eller perfekta i storlek. Därför vill jag helst prova i butik och därför tänkte jag att färgning skulle vara bra om man nu inte kan hitta lila skor i butikerna.

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Jage letar oranga verkar lika hopplöst:-/

Svar på tråden Lila brudskor