• Gabriella

    Funderar på att fria

    Jag funderar på att fria till min sambo på valborgsmässoafton.
    Vi har varit tillsammans i 1 år i juni och sambos sedan strax före jul. Vi har det verkligen bra tillsammans och han verkar mena allvar. När vi pratat om framtiden t.ex hur vi vill att våra liv ser ut om 5år så har han sagt "förhoppningsvis har han en underbar fru (mig) och ett barn eller två..". Ändå är jag lite osäker på om jag ska våga fråga. Jag har varit gift tidigare och jag känner att jag vet vad jag vill. Jag är dock osäker på om han "vågar" förlova sig. Vill ju inte stressa honom liksom..


    Ska jag våga??


    Vi är troligen på väg ut och träffa lite folk, kanske picnic och sen på kvällen möjligen på dans.
    Funderar om jag bara ska ta och popup the question nån gång under kvällen.....

    Kan ju tillägga att ja e 22 och han är 27 för er intresserade.....
    Vet inte om jag får något vettigt ut av detta, men skönt att skriva av sig iaf! ;)

  • Svar på tråden Funderar på att fria
  • CoG

    Fråga i såna fall då ni är ensamma så att han inte känner pressen.
    Även om du fråga behöver det ju inte vara förlovning på stört, ni kan ju bestämma gemensamt ett datum framöver som passar.
    Är det någon eller några månader bort så kanske det inte känns för hastigt utan mer genomtänkt även för honom.

  • Gabriella
    CoG skrev 2013-04-26 18:50:59 följande:
    Fråga i såna fall då ni är ensamma så att han inte känner pressen.
    Även om du fråga behöver det ju inte vara förlovning på stört, ni kan ju bestämma gemensamt ett datum framöver som passar.
    Är det någon eller några månader bort så kanske det inte känns för hastigt utan mer genomtänkt även för honom.
    Jo visst tänkte jag fråga honom när vi e ensamma.. inte bland allt folk :)
  • daniiel

    Nu är inte jag så mkt för frierier, utan mer att man tillsammans pratar och bestämmer sig för att förlova sig. Det kanske har något att göra med att jag inte gillar överraskningar :P

    Men vill du fråga honom, så gör det :) Lita på magkänslan!


Svar på tråden Funderar på att fria