• Du och Jag blir Vi

    Kan man skriva så här?

    Har världens ångest angående extra texten i vår inbjudan. Vill någon av er underbara själar här på Bröllopstorget kolla över och komma med synpunkter och förslag?

    jag vet inte varför, men jag trivs inte riktigt med den och den måste ut denna veckan Skrikandes


    Information


    Vigsel: Vigseln sker i ******  kyrka, det är den första och största av de båda kyrkorna som ligger i ******. Precis i anslutning till kyrkan finns det en stor parkering.


    Bröllopsfesten: Middagen serveras i ****** bygdegård, ******vid väg ****** mellan ****** och ******.


    Special kost: Har du allergier eller special kost så meddelar du detta när du tackar ja till inbjudan.


    Tal: Vill du hålla ett tal eller på annat sätt förgylla vår kväll så meddelas detta till Toastmadamen ****** på 0733-****** senast den 1 augusti.


    Barn: I kyrkan är alla välkomna, men middagen och festen firar vi i endast vuxet sällskap, spädbarn är självklart välkomna.                                                                                                          


    Transport: Vi har abonnerat en buss som går med stopp på ******, ******, ******, ****** och busstationen för att sedan anlända till ****** kyrka. Den kommer efter vigseln gå ner till festlokalen och 01.30 på natten kommer den köra hem i omvänd ordning. Vill ni åka med meddelas detta och vilken hållplats ni hoppar på när ni tackar ja till inbjudan.


    Gåva: Vår högsta önskan är att bli make och maka, och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka


    Vi tänkte ger er ett litet tips, på hur ni problemet med en eventuell gåva löser vips


    Vi har grubblat och funderat, och vårt hushåll grundligt studerat


    Men kan snabbt konstatera, att vi inte behöver något mera


    Men om ni mer vår dag vill hylla, en slant till en bröllopsresa vår framtid kan förgylla ( kontonummer ****** )




    Ledsen för alla Stjärnorna, men vill inte lägga ut exakt var det är, hoppas ni får ett grepp om texten ändå!

    TACK
    !  

  • Svar på tråden Kan man skriva så här?
  • gloriousgirlgirl

    Jag skulle ändrat följande (se understruken text med efterföljande förslag till ändring):


    Information


     


    Vigsel: Vigseln sker i ****** kyrka, det (vilket) är den första och största av de båda kyrkorna som ligger i ******. Precis (ta bort) i anslutning till kyrkan finns det en stor parkering.


     


    Bröllopsfesten: Middagen serveras i ****** bygdegård, ******vid väg ****** mellan ****** och ******.


     


    Special kost (Det är ett ord, specialkost): Har du allergier eller special kost (specialkost) så meddelar du detta när du tackar ja till inbjudan.


     


    Tal: Vill du hålla ett tal eller på annat sätt förgylla vår kväll så meddelas detta till Toastmadamen ****** på 0733-****** senast den 1 augusti.


     


    Barn: I kyrkan är alla välkomna, men middagen och festen firar vi i endast vuxet sällskap, spädbarn är självklart välkomna.


     


    Transport: Vi har abonnerat en buss som går med stopp (hållplatser) på ******, ******, ******, ****** och busstationen för att sedan anlända till ****** kyrka. Den kommer efter vigseln gå ner till festlokalen och 01.30 på natten kommer den köra hem i omvänd ordning. Vill ni åka med meddelas detta och vilken hållplats ni hoppar (kliver) på när ni tackar ja till inbjudan.


     


    Gåva: Vår högsta önskan är att bli make och maka, och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka


     


    Vi tänkte ger er ett litet tips, på hur ni problemet med en eventuell gåva löser vips


     


    Vi har grubblat och funderat, och vårt hushåll grundligt studerat


     


    Men kan snabbt konstatera, att vi inte behöver något mera


     


    Men om ni mer vår dag vill hylla, en slant till en bröllopsresa vår framtid kan förgylla ( kontonummer ****** )


     


     

  • Plättis

    Det enda jag kände var att det blev lite krystat när stycket om gåva rimmade och inte resten. Jag hade skrivit om det till vanlig text istället, men om det passar för er och känns bra så är det klart att ni ska ha det. 

    I övrigt instämmer jag med föregående skribent angående stavfel  

  • Annica70

    Jag skrev en traionell inbjudan och skickade istället med ett informationsblad där alla andra uppgifter fanns.


    Detta för att jag tyckte det blev för mycket information i inbjudan annars.


    På mitt informationsblad hade jag med


    Vart festlokalen låg


    Övernattningsmöjligheter.


    Presenttips


    Specialkost


    Tal mm


     


    Däremot skrev jag på inbjudan att det var en vuxentillställning.


    tyckte detta fungerade bra

  • Du och Jag blir Vi
    gloriousgirlgirl skrev 2013-04-23 14:12:55 följande:

     


    TACK!! Precis detta jag menar! Jag ser inte det och uppskattar din hjälp massor! :)
  • jimmyojennifer

    Bortsett från stavfelen ;) tycker jag att det ser bra ut så som gloriousgirlgirl skrev. Men jag kan även hålla med Annica70 om att det kan bli snyggare att göra en klassisk inbjudan


     


    "Välkommen
    att övervara vigselakten melllan


    Namn & Namn


    I *namnpåkyrkan* kyrka


    datum/datum- år
    klockan:Tid"


    Sen gör ni ett litet snyggt info-blad där ni skriver allt om transport, tal, gåvor, spädbarn och liknande och lägger tillsammans med inbjudan i samma kuvert. Detta för att det inte ska bli så rörigt på själva inbjudan.

  • TheD
    jimmyojennifer skrev 2013-04-26 13:12:24 följande:

    Bortsett från stavfelen ;) tycker jag att det ser bra ut så som gloriousgirlgirl skrev. Men jag kan även hålla med Annica70 om att det kan bli snyggare att göra en klassisk inbjudan


     


    "Välkommen
    att övervara vigselakten melllan


    Namn & Namn


    I *namnpåkyrkan* kyrka


    datum/datum- år
    klockan:Tid"


    Sen gör ni ett litet snyggt info-blad där ni skriver allt om transport, tal, gåvor, spädbarn och liknande och lägger tillsammans med inbjudan i samma kuvert. Detta för att det inte ska bli så rörigt på själva inbjudan.


    Håller med om en klassisk inbjudan.


    En inbjudan ¨för mig är där det står vilka som gifter sig, vilken plats, datum & tid och om det blir mat efter... Resten är någon som ni antingen bifogar separat eller att t.ex. värdpar ansvarar för att informera gästern aom.

  • Du och Jag blir Vi

    Förlåt!!
    Bröllopsnerverna har satt in och jag är förvirrad till 1000 (och kanske lite till!!  Skäms)
    Detta är info bladet som ska ligga i inbjudan!

    Inbjudan är 


    Nu gifter vi oss!


    Välkommen att bevittna vigseln mellan 


     


           C*******      Hjärta      P*******


     


    I ******* nya kyrka lördagen den 17 augusti 2013 klockan 15.00


    Efter vigseln bjuder vi på bröllopsmiddag på ****** bygdegård


     


    Klädsel: Kavaj


    Osa senast 17 juli 2013 till *****@hotmail.se eller till *** på 0733-*******

  • jimmyojennifer

    Det ser super ut! Dom där nerverna som gör en förvirrad låter bekant =) dom är du inte ensam om ... =)


    Du och Jag blir Vi skrev 2013-04-26 14:43:19 följande:
    Förlåt!!
    Bröllopsnerverna har satt in och jag är förvirrad till 1000 (och kanske lite till!! Skäms)
    Detta är info bladet som ska ligga i inbjudan!

    Inbjudan är

    Nu gifter vi oss!


    Välkommen att bevittna vigseln mellan


     


    C******* Hjärta P*******


     


    I ******* nya kyrka lördagen den 17 augusti 2013 klockan 15.00


    Efter vigseln bjuder vi på bröllopsmiddag på ****** bygdegård


     


    Klädsel: Kavaj


    Osa senast 17 juli 2013 till *****@hotmail.se eller till *** på 0733-*******


Svar på tråden Kan man skriva så här?