• Nattskatan

    Kombinerat bröllop och dop, brudfölje?

    Jag åh min sambo ska gifta oss när vi döper vårt 4:e barn i juli, nu börjar jag undrar hur man ska göra med brudföljet? Våra barn är 9, 7, 2 och så lillan på 6 månader. Eftersom alla barnen ska vara med som näbbar kanske det skulle vara bra med någon som håller koll på 2-åringen. Han är rätt vild, men vill ändå att han ska få vara delaktig på vår familjs stora dag. Skulle det vara smart att ha tex. 1 tärna i brudföljet som håller lite uppsikt över honom? Från början så hade jag inte tänkt något alls på det, men nu vet jag inte... Hur ska vi göra? Jag känner mig aldelens för oerfaren för att själv komma på vad som skulle fungera åh min sambo verkar inte förstå hur mycket det är att göra med planeringen osv för ett bröllop/dop även om det nu är litet ca 45 gäster..

  • Svar på tråden Kombinerat bröllop och dop, brudfölje?
  • daniiel

    Kan inte 2-åringen gå med något av, eller båda, sina syskon in helt enkelt? Sedan kanske en mor- eller farförälder kan ta honom när ni kommer fram till.. vad det nu heter längst fram där. Ska ni ha några gudföräldrar eller faddrar? Då kanske dom skulle kunna vara med i brudföljet och gå in med 2-åringen?

    Vill du ha en tärna, så kan du ju givetvis ha det, men då tycker jag det ska vara för att du verkligen vill ha en tärna och inte som "barnvakt".


  • Chicita

    Jag skulle ha satt några som barnen är trygga med och litar på längst fram (med plats för barnen) och när dom kommer hela vägen fram så kan alla barn gå och sätta sig i bänken där om dom vill. 
    Annars är det ju lätt för någon av syskonen att helt enkelt leda dit 2-åringen om han börjar bli "bråkig" 
    Det är bara trist för barnen att stå där framme och vänta. Låt dom sätta sig och ge dom något att sysselsätta sig med. Leksaker, frukt, godis eller vad som funkar för att göra dom nöjda och glada... Glad 

    Tärnan ska vara där för dig om du ska ha en tärna.
    Inte för att pasa era barn 

Svar på tråden Kombinerat bröllop och dop, brudfölje?