• Lavelii

    Exklusiva inbjudningskort

    Hej!

    Någon som känner till något/några företag som kan fixa lite exklusivare inbjudningskort i Norrköping/Linköping? Alternativt Stockholm/Södertälje?

    Känner att jag kollat på så många och även om jag inte vill ha något överpråligt så vill jag har kort i högkvalitet och stillrena! Har ett supervackert kort hemma (som är gjort i utlandet dock) och just kvaliteten på det kortet har jag inte tidigare stött på (och jag har då varit på minst ca 3-4 bröllop per år sedan barnsben, och därmed sett hur mkt inbjudningskort som helst! haha...)

    Iaf, skulle vara tacksam om någon kan ge något tips...kanske någon som vet någonstans där man kan "skräddarsy" sina kort?

  • Svar på tråden Exklusiva inbjudningskort
  • kitkät

    Vi har beställt dessa inbjudningskort från Calligraphen: 



    Det vita kortet, med vitt och brunt band har vi valt :) 
    Jag tycker dom ser exklusiva ut! 
  • Carina10

    Vi beställde våra från Vistaprint. Vi ska ha bröllop på ett litet slott o inbjudningskorten är lite i det stuket men gammaldags text o lite snirkligt runtomkring.
    Du kan skriva med den text o färg du själv gillar och det du själv vill ha med sen inne i kortet :)



    www.vistaprint.se
  • Lavelii
    kitkät skrev 2013-04-08 14:55:34 följande:
    Vi har beställt dessa inbjudningskort från Calligraphen: 


    Det vita kortet, med vitt och brunt band har vi valt :) 
    Jag tycker dom ser exklusiva ut! 
    Dom har jag faktiskt tittat på och beställt provexempel på. Dom är jättefina!! Har även provex på ett par andra från Calligraphen. Men vill ha något lite annorlunda utan att det ska vara "too much"... :-/
    Plus att vi ska (vill!) ha text på svenska och engelska... Calligraphen sa att det kan bli "svårt" med engelskan...inte för att dom inte kan skriva det på engelska men att jag måste se till att korten är tillräckligt stora för att få plats med både och...
    Då känns det som att jag främst får kolla på de avlånga korten... Dessutom är jag lite nojig över att beställa sånt över nätet... :-/ Har inte ens kommit till skott med att beställa dessert servetterna från dom än!!

    Men tack för tipset..  
  • Lavelii
    Carina10 skrev 2013-04-08 16:11:54 följande:
    Vi beställde våra från Vistaprint. Vi ska ha bröllop på ett litet slott o inbjudningskorten är lite i det stuket men gammaldags text o lite snirkligt runtomkring.
    Du kan skriva med den text o färg du själv gillar och det du själv vill ha med sen inne i kortet :)


    www.vistaprint.se
    Tack för tipset... Har kikat in där innan
  • kitkät

    Lavelii,
    För att göra det lite mer "exklusivt", så valde vi att beställa korten med en extra inlaga i varje kort, istället för att skriva texten direkt på kortet. Och om ni vill ha inbjudningstexten på både svenska och engelska så behöver ni väl inte skriva det på samma sida, ni kan skriva svenska texten på vänster sida och engelska texten på höger, eller tvärtom! 

    Men har du kollat på oscarsfoto som jag tipsade om? Jag gillar inte deras kort alls, absolut inte min stil! Men jag tänkte att det kanske var såna kort du var ute efter?

  • Lavelii
    kitkät skrev 2013-04-08 22:01:59 följande:
    Lavelii,
    För att göra det lite mer "exklusivt", så valde vi att beställa korten med en extra inlaga i varje kort, istället för att skriva texten direkt på kortet. Och om ni vill ha inbjudningstexten på både svenska och engelska så behöver ni väl inte skriva det på samma sida, ni kan skriva svenska texten på vänster sida och engelska texten på höger, eller tvärtom! 

    Men har du kollat på oscarsfoto som jag tipsade om? Jag gillar inte deras kort alls, absolut inte min stil! Men jag tänkte att det kanske var såna kort du var ute efter?
    Det är sant! Det borde man kunna ju... märkligt att inte dem själv påtalade det när jag skrev att vi vill ha de både på engelska och svenska. Det enda de skrev var att de kunde fixa det men att jag skulle vara noga med att det skulle vara ett tillräckligt stort kort... (De kanske i för sig menade det så som du skrev...att det är ett kort där man kan utnyttja två sidor...) Ska kolla med dem igen!

    Jag kollade Oscars foto...men det är inte alls heller min smak. Det är alldeles för mkt Tack ändå. De korten du valt är mer vad jag tänkt i så fall... 

    Skulle vilja hitta någon som kan skapa inbjudningskort efter min design... (värst vad man fått talang som designer till allt helt plötsligt när man ska gifta sig hahaha!).
  • kitkät

    Haha, eller hur? 

    Googla lite så kanske du hittar någon som designar inbjudningskort. Jag vet att det finns, men kommer tyvärr inte på namnen på dom!

    Föresten, på tal om något annat. Har du beställt din drömklänning ännu? :)  

  • Lavelii
    kitkät skrev 2013-04-08 23:15:32 följande:
    Haha, eller hur? 

    Googla lite så kanske du hittar någon som designar inbjudningskort. Jag vet att det finns, men kommer tyvärr inte på namnen på dom!

    Föresten, på tal om något annat. Har du beställt din drömklänning ännu? :)  
    Ja, Gud ja... man är designer och expert på allt dessa dagar. Decor, brudklänning (eller högtidskläder överlag till alla andra också!), ringar, inbjudningskort, hår, smink you name it hahaha... Men det är för det mesta bara kul ju! Vill ju att allt ska ha en personlig prägel.

    Yes, klänningen är beställd! ) Willow! Men risken finns ju att jag inte kommer hinna få den (stor risk!). Så det vi gjorde var att skicka iväg en förfrågan och inom en vecka eller så så bör hon ha fått svar på när den kan tänkas levereras. Om den inte kommer i tid så får jag helt enkelt ta den som är i buitk (hon har lagt undan den redan utifall att). Det känns lite tråkigt men samtidigt tryggt... Med tanke på att det är en del som jag vill ska ändras på och läggas till (för att återigen ge det en personlig prägel haha) så känns det skönt att redan ha den så att säga. Vill inte att hon ska behöva stress jobba med den på en vecka liksom...
    Men så skönt att ha det gjort!! ) Hur har det gått med din klänning? Någon köpare? Blev ju aldrig att jag åkte och provade den...
    Var dock på Hallunda och fick en inblick i hur lokalen ska se ut... allt var typ rivet! Ser ut att bli riktigt fint dock )

    Nu är det ringar och inbjudningskort som gäller )
    En fråga... ni har ju beställt via Calligraphen. Skickar de hem ett ex kort med det tryck ni vill ha (text, band, inlaga osv) innan de skickar hela beställningen? Man kan ju beställa provex men jag tänkte mer på ett exemplar av det ni beställt helt enkelt...så att man kan se slutresultatet...?
  • Ina84

    Hej! Vi har beställt inbjudan från Twink i Sthlm, superproffsiga och mycket att välja på. Du kan personifiera och designa mycket själv. Kostar såklart efter vad man väljer, men är du ute efter exklusivt hittar du det absolut där! Lycka till!

  • froll

    Hej, om man köper kort med inlaga så kanske inte alla behöver tvåspråkiga kort. En annan sak, När jag köpt kort på nätet har jag betalt 30 kr för att få en elektronisk kopia innan tryck.

Svar på tråden Exklusiva inbjudningskort