• FruW

    Vilka skor till denna klänning?

    Jag har valt en cremefärgad klänning som slutar strax ovanför knäna. Jag vet att den inte är så "bröllopig" men den känns mer som mig än en stor gräddbakelse :) Nu har jag hittat jättefina skor på nätet som jag gärna vill ha till klänningen (ska absolut INTE ha de mörkgrå skorna på bilden), men vilken färg passar bäst?


     


    Klänningen: (förlåt dåligt ljus och att den är skrynklig)



     


    1. Guld (ser mer rosa ut tycker jag)



    2. Sand/creme



    3. Silver



     


    Jag var först förtjust i sand/creme-skorna men är osäker på om det kan bli fel nyans och om det isåfall är något man kommer märka. Sedan kanske det blir för blekt om både klänning och skor (och min hud!) är cremefärgade? Så nu lutar jag mer mot guld/rosa på skorna. Tänkte ha en tiara till för att få det mer festligt.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-02 12:57
    Här är en länk till de chokladfärgade också:
    www.onlineshoes.com/womens-nina-forbes-chocolate-p_id232270
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka skor till denna klänning?
  • LadyTeague

    Jag håller också med om choklad!
    Dom var riktigt fina och nyansen ser ut att passa bra till klänningen, så våga gå på din magkänsla!

  • Annamolly

    Jag gar emot konsensus och tycker att du ska ha guld. ;) Det skulle ha sett for matchat ut om det vore nagot annat an ett brollop, och de morka skorna bryter av jattefint. Men jag tycker nog det ser mer 'brud-aktigt' ut att ha matchande skor.


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • FruW

    Tack igen för alla svar! Känns skönt att höra att många håller med om att de chokladbruna är snygga men att även guld eller creme skulle funka. Det är svårt att bestämma sig, särskilt när jag inte kan prova skorna ihop med klänningen... Vill ju gärna undvika att se ut som en gäst när det är min bröllopsdag, så därför hade jag tänkt skippa mörka skor och köra allt i cremefärgat/ljust, men samtidigt skulle det ju bli läckert med bruna skor. Samt att de inte riskerar att bli lika fläckiga :)

  • Lenblo

    Choklad skulle visserligen bli snyggt, men just för bröllop hade jag nog tagit något av de ljusa alternativen. Den rosa nyans som guldalternativet har var snygg tycker jag.

  • Principisessan

    Devi guld hade jagvalt. Riktigt fina skor och klänning för övrigt :) jag tyckte de gulsfärgade andas "brud" och när i livet kommer du ha en brudoutfit från topp till tå, mörka skor kan man ju ha närsomhelst :)

  • Chicita

    Varför skulle dom bruna skorna göra att det blir mindre "brudaktigt"?
    Eller snarare att ett par ljusa gör det till mer brud.
    Det kan lika gärna bli "student" om man väljer på att gå på ljust från topp till tå.

    Det är inte färgen som gör bruden utan den totala stylingen på bröllopsdagen.
    Man skulle i princip kunna gifta sig i en potatissäck och det är ändå tydligt att det är du som är brud liksom
    Flört 

    Det finns en trend i färgade skor till brudklänningen.
    Klart att man kan ha färg på skorna även om klänningen är kort eller inte utpräglat "bröllopig" Glad 
    Och den ekonomiska delen i mig säger "varför köpa ett par skor man inte har så mycket användning för sen, när man kan köpa några som går att återanvända mer än vid enstaka tillfällen?" Flört 

  • FruW
    majjja skrev 2013-04-02 22:19:29 följande:
    Devi guld hade jagvalt. Riktigt fina skor och klänning för övrigt :) jag tyckte de gulsfärgade andas "brud" och när i livet kommer du ha en brudoutfit från topp till tå, mörka skor kan man ju ha närsomhelst :)

    Bra sagt!


     


    Det står mellan guld/rosa och chokladfärgade nu. Fästmannen verkade lite förvånad när jag visade de bruna, men man ska ju inte gå på vad han tycker :P Jag kanske ska ta en runda bland mina tjejkompisar också, för även om jag gärna vill hålla klädseln hemlig så vore det skönt att få höra vad de tycker.


     


    Att det ska vara så svårt. Skrattande

  • FruW
    Chicita skrev 2013-04-03 06:13:39 följande:
    Varför skulle dom bruna skorna göra att det blir mindre "brudaktigt"?
    Eller snarare att ett par ljusa gör det till mer brud.
    Det kan lika gärna bli "student" om man väljer på att gå på ljust från topp till tå.

    Det är inte färgen som gör bruden utan den totala stylingen på bröllopsdagen.
    Man skulle i princip kunna gifta sig i en potatissäck och det är ändå tydligt att det är du som är brud liksom
    Flört 

    Det finns en trend i färgade skor till brudklänningen.
    Klart att man kan ha färg på skorna även om klänningen är kort eller inte utpräglat "bröllopig" Glad 
    Och den ekonomiska delen i mig säger "varför köpa ett par skor man inte har så mycket användning för sen, när man kan köpa några som går att återanvända mer än vid enstaka tillfällen?" Flört 
    Tack för ditt stöd när det gäller att våga sticka ut :) Jag har alltid tyckt att skor med en avvikande färg är snyggt till brudklänningen, men nu när jag själv ska välja, och skorna blir en så avgörande detalj i outfiten, så blev det svårt att välja. Du har nog rätt i att man kommer se ut som en brud ändå, med hår och smink och blommor!
  • FruW

    Jag valde de cremefärgade till sist! Både jag och fästmannen tyckte att det skulle se finast ut på bröllopsdagen, och jag är väldigt nöjd med det beslutet även om det tog ett tag att bestämma sig. Jag känner att eftersom klänningen är kort så kan nog de ljusa skorna hjälpa till att förlänga, och som någon sa så är det inte ofta man får ha på sig ett par snygga cremefärgade skor som man inte behöver vara rädd om. För mig räcker det om de klarar en dag utan fläckar :)


     


    Tack så jättemycket för era åsikter och tips! Hade jag haft råd så hade jag köpt de chokladbruna också, men det får bli till en annan fest. Glad

Svar på tråden Vilka skor till denna klänning?