• Anonym

    Vilken?!

    Skriver det anonymt i förhoppning att ingen ska känna igen mig haha... Iaf kommer inte m2b lägga märke till denna tråd då mitt alias ej syns... så vilken tycker ni?

  • Svar på tråden Vilken?!
  • stormhelen

    Jag tycker också den högra.


    Du fick finare figur i den.

  • Annamolly

    Bada ar jattefina, men du far jatteharlig form i den hogra. Valdigt 'wow'!! :) Jag tycker den ar fin som axelbandslos med hjartformad urringning. 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Annamolly

    Sedan gillar jag verkligen spetsdetaljen pa kjolens fall pa den hogra ocksa!!


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Anonym (TS)

    Tack gott folk! Ska iväg och prova den igen på lördag och diskutera de ändringar jag vill göra på den. Hoppas att dem är möjliga!! Det är den högra jag pratar om... den är min favorit också

  • karamell

    Högra helt klart! Tycker det är snyggt med hjärformat vid bysten (men även om du inte kommer ha det så är klänningen mkt finare än den andra i helhet)

  • Anonym (TS)
    karamell skrev 2013-04-03 14:52:31 följande:
    Högra helt klart! Tycker det är snyggt med hjärformat vid bysten (men även om du inte kommer ha det så är klänningen mkt finare än den andra i helhet)
    Har nu beställt den högra!! Så glad!!! Men den ska göras om lite för att helt enkelt bli som jag vill ha den!

    Bland annat så ska midjan markeras mer, med stenar (det vita bandet som är på är ju bara provisoriskt). Sen ska ju tyget på ovandelen sys till så att det går jämnt ihop med satängkorsetten under. MEN! Då är ju nu dilemmat... Jag tycker egentligen om den väldigt mkt med axelbanden osv... Men det funkar inte om jag ska ha smycke på mig att ha den rundade halsringningen. Dessutom passar jag bättre i antingen hjärtformat eller "v-ringat"...
    Sömmerskan kommer ju arbeta mkt med klänningen, så innan hon tar bort det övre tyget så tänkte jag be henne göra den v ringad provisoriskt för att se hur det blir. Jag tror helheten blir bättre...jag kommer dessutom se längre ut (kort som man är haha!)... Vad tror ni?! Det är alltså antingen hjärtformat axelbandslös eller v-ringat så att säga...
    Ungefär som det här: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?style=J1453&backUrl=%2fviewBride.aspx%3fId%3d15209%26backUrl%3d%252fdress.aspx%253fstyle%253dJ1453%2526page%253d1%2526pageSize%253d108%2526keywordText%253d%2526keywordType%253dAll 

    Alltså upptill då...
  • Anonym (TS)
    Chicita skrev 2013-04-09 17:59:49 följande:
    Jag gjorde en snabb grej i paint...
    Tror det här skulle bli snyggt


    Men gud va bra!!! Tack så mkt!!! Det var ju väldigt likt den bild jag målat upp i mitt huvud! Tror också att det kommer bli snyggt!! Åhhhhh!! Ska genast slänga iväg ett sms till sömmerskan med denna bild!! (eller ja...kanske kan vänta till en något mer passande tid, som imorgon bitti kanske! haha)
    Tack!!! 
  • Chicita

    Hehe maila kan man väl göra när som helst på dygnet, dom får väl skylla sig själva om det piper i mobilen när dom får mail (eller nåt Tungan ute)

    Hoppas ni hittar någon fin spets som funkar att ha till överdelen där också. Men det borde väl inte vara så svårt.
    Det finns ju massor med fin spets i affärerna (kan vara bra om det är lite stretch i det när det är överdelen där) och annars kanske du kan hitta något på simbra siden.
    Dom är rätt dyra, men det går ju inte ens åt en meter till att fixa till överdelen Glad 

  • Anonym (TS)
    Chicita skrev 2013-04-09 21:59:38 följande:
    Hehe maila kan man väl göra när som helst på dygnet, dom får väl skylla sig själva om det piper i mobilen när dom får mail (eller nåt Tungan ute)

    Hoppas ni hittar någon fin spets som funkar att ha till överdelen där också. Men det borde väl inte vara så svårt.
    Det finns ju massor med fin spets i affärerna (kan vara bra om det är lite stretch i det när det är överdelen där) och annars kanske du kan hitta något på simbra siden.
    Dom är rätt dyra, men det går ju inte ens åt en meter till att fixa till överdelen Glad 
    Haha... jo men precis

    Det blir inga problem. Ovandelen på den klänningen är exakt som ovandelen på den vänstra klänningen (bilden jag la upp innan). Så det blir ju att fixa och trixa med det tyget ju...

    www.maggiesottero.com/dress.aspx Denna klänning är det  Tack för tipsen dock
  • Chicita

    Aha men då så... jag hade för mig att du skrev att spetsen på ovandelen var ful...
    Men om den är fin så är det väl inga större problem Skrattande 

  • Anonym (TS)
    Chicita skrev 2013-04-09 22:07:51 följande:
    Aha men då så... jag hade för mig att du skrev att spetsen på ovandelen var ful...
    Men om den är fin så är det väl inga större problem Skrattande 
    Jag hade fått för mig att den var mer "stickad" och ville därför ha bort den och ersätta med något annat, men det var den ju absolut inte haha... spetsen är väldigt fin på den! Men vill ha ditsytt lite mer stenar (som de som är i midjan) lite här och var på spetsen...
  • kitkät

    Jag tycker inte du ska göra om ovandelen! Den är ju så himla snygg som den är! Inte för att jag tror att det jag tycker spelar någon roll, men jag ville bara säga det. Haha Glad

  • Anonym (TS)
    kitkät skrev 2013-04-09 23:24:57 följande:
    Jag tycker inte du ska göra om ovandelen! Den är ju så himla snygg som den är! Inte för att jag tror att det jag tycker spelar någon roll, men jag ville bara säga det. Haha Glad
    Hihi du har sagt det tidigare till mig och jag håller med dig att den är väldigt fin så där. Men jag trivs bättre i v-ringat eller axelbandslöst... (trots att de flesta sagt att den rundningen är väldigt fin på mig... ja du vet ju själv, i slutändan har det ingen betydelse vad någon annan säger man går efter sin egen smak ju). 
    Längtar efter att få börja testa olika ideér!!! Älskar (!!) kjolen och har provat med en liten underkjol under, så vackert fall!!! och midjan vet jag mer eller mindre precis hur jag vill att den ska markeras  
    Nästa projekt blir slöja...fortf inte hittat en som fallit i smaken...  
  • kitkät

    Vad glad jag blir för din skull att du äntligen köpt en brudklänning. Du som har tyckt att det varit ett elände! 
    Vad tänker du att du ska ha för slöja till? Nästa projekt för mig är slöja och skor! Underkjol köper jag när min klänning kommit till butiken och jag kan prova den! :)  

  • Anonym (TS)
    kitkät skrev 2013-04-10 00:06:30 följande:
    Vad glad jag blir för din skull att du äntligen köpt en brudklänning. Du som har tyckt att det varit ett elände! 
    Vad tänker du att du ska ha för slöja till? Nästa projekt för mig är slöja och skor! Underkjol köper jag när min klänning kommit till butiken och jag kan prova den! :)  
    Ja!! Det känns så skönt och så rätt!! Nu vill jag bara att dagen ska komma så jag kan få bära den också!!! Skrattande
    Över 6 månader kvar dock... men har ju massor kvar att göra så tiden lär väl flyga förbi!

    Jag har alltid varit anti korta slöjor... tills jag provade en häromdagen med klänningen. Men jag vill ha en lång slöja i kyrkan. Provade en som var otroligt fin för några veckor sedan...mjuk i tyllen och snyggt rundad, men med spets. Jag tror det blir för mkt med spets i klänningen och sedan slöjan. Eller vad säger du? Så jag vill nog ha en slät men med den kvalitet som jag provade. Ska nog maila dem och fråga om de minns vilken jag provade och vart ifrån den var.
    Sen eventuellt så byter jag till en kort. Inte kort kort. Den jag provade rundade sig väldigt fint och kom typ ner en bit över axlarna. Den var utan spets och samma mjuka tyll som den långa jag provade. Kan se senare om jag kan lyckas få in en bild här för att visa.
    Hur har du tänkt med slöja till din klänning? Lättast kanske att ta de när du väl har klänningen och kan prova med?
Svar på tråden Vilken?!