• spontan bruden

    Annorlunda allt

    Letar annorlunda ringar, kläder, plats för foto, frisyr osv.
    Det ska vara snyggt och stilfullt men allt annat en traditionellt. Kollar frisyr trådar, klänningar, framförallt kläder till min blivande. Tycker det ser likadant ut överallt. Är det någon som vågat sticka ut utan att det ser trashigt ut? Tips mottages gärna. Inga svallande lockar med pärlor och definitivt ingen kostym. 

    För att ge lite känsla postar jag en bild på platsen vi helst vill fota på. Sunken City SanPedro LA 


  • Svar på tråden Annorlunda allt
  • msE

    jag tyckte klänningen med svarta spetsen var jättefin, både lite rockigt cool o prinsess söt i ett..

    sen kan man ju lägga till asocearer efter vad man känner för o tycker passar. Vet inte vad ni gillar converse men ett par snygga sådana skulle passa till den miljön du beskriver.

  • spontan bruden
    Grodprinsens brud skrev 2013-03-17 19:49:34 följande:
    Vill killen din vara skitsnyggt klädd men inte som andra så kan jag tipsa om Uppklädd By Eneroth där han bl.a kan välja en härligt grön nehru eller andra lite mer färgsprakande plagg.
     Klicka för att se fler bilder och storlekarTack snälla för tipset. Känns som om du förstått lite vad jag är ute efter ;)
  • Chicita

    Klänningen du visade (den korta) är ju jättefin. Och om du gillar den så kör på den.
    Styla den med en birdcage (svart för den rockiga looken kanske?) och en färgsprakande bukett.
    Converse (platta eller med klack - det är vilket som) kan göra det lite extra speciellt.
    Annars några snygga halvkängor i svart kanske?
    Korta svarta spetshandskar?
    Busiga lockar (om du har långt hår) 

  • spontan bruden

    Har idag provat en klänning från Ida Sjöstedt. dock inte från hennes bröllops kollektion. Med en liten underkjol så går det nog att trixa till så där som jag vill med att få bröllopsklännings känslan men ändå inte....
    Bild



    Så här ser den ut upptill. axelbanden gör ju att man kan ha en rikrig BH vilket känns bra 2 barn senare....
    Ska se om jag kan fota hela klänningen men med lite tyll o volym är jag nog ihamn. Den tar ju ingen plats i resväskan heller vilket är ett stort +
     
  • spontan bruden

    Då va ringarna beställda hos guldsmeden idag;) letar kort klänning dock. Hade med mina tärnor att titta på Ida Sjöstedt klänningen och den vart sågad direkt. Jakten fortsätter!!

  • Lipan

    Vi gifte oss i NY, visserligen hade min man kostym och vi såg väl ganska "vanliga" ut:



    Men jag hade en klänning som du kanske gillar, Danburry från Blue by Enzoani:


     
  • spontan bruden
    Lipan skrev 2013-03-28 11:05:50 följande:
    Vi gifte oss i NY, visserligen hade min man kostym och vi såg väl ganska "vanliga" ut:


    Men jag hade en klänning som du kanske gillar, Danburry från Blue by Enzoani:


     
    Men hjälp va roligt ;)
    Satt just med mina tärnor och konstaterade att klänningen ska vara kort, utstående med tyll,  inte rak upptill,  och så vill jag ha lite spets. 
    På dom vi provat har det varit tyll, då är den för enkel o rak och har det varit spets har den inte stått ut tillräckligt.
    Nu beställde jag en på nätet i lördags och den är riktigt lik din fast lite kortare. KUL
    Har du fler bilder? kan jag se din sida?
    Hur gjorde du med hår smink blommor o fotograf? Bokat hemifrån eller hade du med folk härifrån?
    Så himla schyssta bilder/miljöer bilder. DEN känslan vill jag ha ;)
     
  • spontan bruden


    Denna blev det ;)
    Nu är det bara hoppas på att måtten blir rätt och att den kommer i tid.
    ;) 
  • Lipan
    spontan bruden skrev 2013-04-02 20:42:04 följande:
    Men hjälp va roligt ;)
    Satt just med mina tärnor och konstaterade att klänningen ska vara kort, utstående med tyll,  inte rak upptill,  och så vill jag ha lite spets. 
    På dom vi provat har det varit tyll, då är den för enkel o rak och har det varit spets har den inte stått ut tillräckligt.
    Nu beställde jag en på nätet i lördags och den är riktigt lik din fast lite kortare. KUL
    Har du fler bilder? kan jag se din sida?
    Hur gjorde du med hår smink blommor o fotograf? Bokat hemifrån eller hade du med folk härifrån?
    Så himla schyssta bilder/miljöer bilder. DEN känslan vill jag ha ;)
    Vad kul att du gillar bilderna och klänningen, tack! Tänkte nästan att det skulle passa. Glad
    Vi ville åt den där lite råa/tuffa känslan i bilderna och ville inte bara ha det för snuttigt och romantiskt, även om det skulle synas att det var bröllopsbilder liksom. Fler bilder finns på min blogg under kategorin "Vi gifter oss" (bläddra en bit).


    Jag lånade en underlkjol med tre ringar och tyll, egentligen hellåg, men jag nålade upp den med säkerhetsnålar och vips så fick jag jättemycket vidd i kjolen! Skrattande

    Jag sminkade mig själv, men anlitade frisör som kom till hotellet (Elin Nyberg) som även följde med som vittne till själva vigseln. Blommor googlade jag några olika florister och mailade med dessa och den jag valde levererade blommorna till hotellet. Fotograf googlade vi i all oändlighet och letade efter bilder/stil vi gillade och sen hade vi mailkontakt och bokade den vägen. Allt gick jättesmidigt och vi är mer än nöjda med resultatet av allt!

    Din klänning ser jättefin ut! Glad 
  • spontan bruden

    Plåtningen på Venice Beach va helt galen. Roliga trevliga människor som alla ville gratta fota o deltaga. 



    Frisören gjorde ett sjukt bra jobb med "the wedding mohikan" vilken blev fotad av så många människor att den antagligen kan dyka upp där man minst anar....


    Så här blev det
Svar på tråden Annorlunda allt