• eddan

    barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!

    Sitter och knåpar på infoblader till vår inbjudan och vet inte hur jag ska formulera mig. Börjar brinna i knutarna över att få iväg dessa inbjudningar så hoppas nån kan hjälpa mig :)Barn är givetvis välkomna, men vår festlokal är liten så jag vet inte hur skoj dom skulle ha där. Plus att vi gärna vill att våra vuxna vänner kan stanna och dansa med oss så länge som möjligt :) Våra små kommer åker hem efter middag! Tycker inte barn och alkohol är en bra kombo.Hur ska jag skriva??     

  • Svar på tråden barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!
  • eddan

    Tack för alla förslag och idéer! Chicita och daniiel ni förstod exakt hur jag menade :) Jag vill absolut inte skriva att det är barnfritt eller att ikväll älskar jag er barnvakt osv...Som sagt barn ÄR välkomna! Men om någon inte kan/vill ha barnvakt så ser jag hellre att dom tar med barnen än inte kommer alls. Men jag vill ju gärna att gästerna kan stanna längre än till åtta och kunna slappna av utan att se efter sina små :) Min sambo är inne på att inte skriva nåt alls om det på inbjudan. Utan att vi addresserar inbjudan till dom vuxna och sen pratar med dom om hur vi känner och hur som vill göra. Vad tycker ni??Och Chicita skriver vi nåt så blir det nog i stil med det du skrev. Gillade det :)  

  • eddan

    Pia B ja det är ju så min sambo vill göra och det funkar nog också!Är inte många som vet att vi ska gifta oss, det blir en överraskning när inbjudan kommer :) Men har skvallrat för några kompisar och dom har sagt att dom kommer lämna barnen hemma just pga av att dom vill ta chansen och kunna festa loss lite :) Hoppas fler känner likadant för det är måååånga småbarn i vår bekantskapskrets :)  

  • Lina2126

    Såhär skriver vi på vår bröllopshemsida ang barn: Alla barn är hjärtligt välkomna och uppskattade gäster i kyrkan. Då middagen åtminstone ur ett barnperspektiv blir lång och stillasittande så lämpar den sig bäst för vuxna. Vi kommer själva göra så att XX och YY är med i kyrkan och sedan har barnvakt under middagen. Små ammande eller flaskmatade barn som inte kan lämnas bort är självklart välkomna att vara med sina föräldrar under kvällen. Meddela oss om ni kommer att ha med ert barn så att vi kan ta hänsyn till det vid bordsplaceringen. Vi beräknar att vi kommer gå in till middagen runt 17.30-tiden så om ni har barnvakter som ska hämta barnen efter vigseln är ca 15.30 en lagom tid för det. Om det är mest lämpligt är barnvakter givetvis även välkomna att vara med i kyrkan.

  • daniiel

    TS, jag tror nog att det blir bra. Är folk osäkra på om barnen kan följa med, så hör dom nog av sig. Vanligtvis brukar man ju känna sina gäster och då brukar det inte vara några problem att ställa en fråga och föra en konversation kring något heller :)

    Det kan väl möjligtvis vara för att slippa besvara frågan om och om igen som det kan vara smart att nämna saken i inbjudan/i infoblad/på hemsida.


  • passionsblomman
    eddan skrev 2013-03-10 21:36:10 följande:
    Min sambo är inne på att inte skriva nåt alls om det på inbjudan. Utan att vi addresserar inbjudan till dom vuxna och sen pratar med dom om hur vi känner och hur som vill göra. Vad tycker ni??
    Det tycker jag låter som en alldeles utmärkt idé! (-det är antagligen också det alternativ som gör att inte särskilt många kommer att ta med sina barn.)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • eddan

    Okej så får det bli :) Vi pratar med våra gäster istället. Som sagt vi känner ju allihopa rätt bra ;)Tack för all hjälp! Nu är allt klart med inbjudningarna...spännande :)  

  • Burre

    Så här skrev vi

    Barn
    Är Välkomna till kyrkan, men under kvällen vill vi fira med vuxen släkt och bekantskap.
    Med undantag för våra egna barn och syskonbarn.

    Kan tillägga att vi gifter oss sent (16.30) också lite därav valet att ha barnfritt på festen!


  • amerika

    Vi har samma dilemma.... Men vi kommer att skriva på bröllopshemsidan att det är föräldrarnas "eget val" om de vill gå på fest med eller utan barn, så får de väl själva tänka ut när de vill åka hem m trötta barn, hur mycket alkohol de vill dricka osv! Flört Som tur är, är de flesta barn modell större (den minsta är 7 år på bröllopet), så de är ju hyfsat självgående. Hade det varit mindre barn (0-5 år) hade nog åtminstone jag velat ha det helt barnfritt...

  • Chicita
    eddan skrev 2013-03-10 23:30:34 följande:
    Okej så får det bli :) Vi pratar med våra gäster istället. Som sagt vi känner ju allihopa rätt bra ;)Tack för all hjälp! Nu är allt klart med inbjudningarna...spännande :)  
    Vad kul.
    Tror att det blev en bra lösning som ni gjorde Glad 
    Ser fram emot att få veta hur det gick i slutänden sen Flört 
Svar på tråden barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!