• LinneaR

    Ni som ska beställa buffé i Gbg...

    Var ska ni beställa från??

    Två månader kvar till bröllop så dags att försöka hitta den bästa buffématen:)

    Jag tycker Göteborgs Restaurangskola ser ut att ha himla goda menyer, men vill ha fler förslag.

    Kanske någon som redan haft bröllop och beställt buffé i Gbg-området?

  • Svar på tråden Ni som ska beställa buffé i Gbg...
  • Piddeli

    Vi ska ha Göteborgs restaurangskola i juli. Har varit i kontakt med en del cateringbolag och fick bäst kontakt med dessa.
    Har du hittat någon catering som du gillar?

  • LinneaR

    Jag har också spanat in Gbgs restaurangskola och för tillfället lutar det åt dem nu! Vet du om man får provsmaka eller är det bara till att slå till på en buffé?:) Ringde dem faktiskt idag bara för att höra lite med storlek på buffé osv, men glömde fråga om provsmakning. Verkar i alla fall trevliga!

    Gäller bara att välja en buffé, tycker många verkar goda:) 

  • Piddeli

    Hej, man får provsmaka. Det kostar 100 kr per person. Hon kommer att ringa mig när de har en liknande beställning så kan vi få komma dit och provsmaka.

  • LinneaR
    Piddeli skrev 2013-03-15 09:52:05 följande:

    Hej, man får provsmaka. Det kostar 100 kr per person. Hon kommer att ringa mig när de har en liknande beställning så kan vi få komma dit och provsmaka.


    Va bra! Ska kolla lite mer idag och se om jag kan bestämma mig:)
  • LinneaR

    Tyvärr har de ingen beställning på vår buffé i nuläget så jag tror att vi bara får chansa på att allt kommer smaka bra! Har dock inte beställt än...Vi bör ju sock beställa snart i och med att vi gifter oss 11 maj:)

    Piddeli: Om ni får provsmaka snart, kan du väl lägga upp en liten kommentar här om hur det var:) fast det kanske dröjer till er provsmakning...

  • LinneaR
    Piddeli skrev 2013-03-21 16:47:21 följande:
    Jag hör av mig så fort jag kan efter att vi har provsmakat :)
    Tack:)
  • LinneaR

    Nu har vi äntligen provsmakat! en vecka innan bröllopet:) Jag hade dock inte tänkt att vi skulle hinna smaka men nu hade de en beställning på vår buffé så då fick vi chansen.  Som tur var var maten riktigt god! Det känns bra att veta vad det är man ska servera:)

  • Piddeli
    LinneaR skrev 2013-05-04 20:16:27 följande:
    Nu har vi äntligen provsmakat! en vecka innan bröllopet:) Jag hade dock inte tänkt att vi skulle hinna smaka men nu hade de en beställning på vår buffé så då fick vi chansen.  Som tur var var maten riktigt god! Det känns bra att veta vad det är man ska servera:)
    Hej,

    Stort Grattis och hoppas att bröllopet blev precis så som ni önskade!
    Använde ni er av Göteborgs Restaurangskola? Vilken buffé tog ni? Hoppas att ni var nöjda!
    Vi har fortfarande inte provsmakat, hoppas få göra det snart.

    //Piddeli
  • LinneaR
    Piddeli skrev 2013-05-14 14:38:00 följande:
    Hej,

    Stort Grattis och hoppas att bröllopet blev precis så som ni önskade!
    Använde ni er av Göteborgs Restaurangskola? Vilken buffé tog ni? Hoppas att ni var nöjda!
    Vi har fortfarande inte provsmakat, hoppas få göra det snart.

    //Piddeli
    Tack!!

    Japp, vi beställde av dem. Vi hade Kalasbuffén då den lät lite rolig och annorlunda och så innehöll den lamm som är min mans favorit:) Maten var jättegod och flera av gästerna sa det också!

    Vilken buffé funderar ni på?
  • Piddeli
    LinneaR skrev 2013-05-15 22:41:56 följande:
    Tack!!

    Japp, vi beställde av dem. Vi hade Kalasbuffén då den lät lite rolig och annorlunda och så innehöll den lamm som är min mans favorit:) Maten var jättegod och flera av gästerna sa det också!

    Vilken buffé funderar ni på?
    Hej,
    Vi skall nog ha Crosskitchen Bröllopsbuffé.
    Låter bra att  ni var nöjda!
    Hyrde ni även i personal av dem?

    //Piddeli
  • LinneaR
    Piddeli skrev 2013-05-20 12:43:27 följande:
    Hej,
    Vi skall nog ha Crosskitchen Bröllopsbuffé.
    Låter bra att  ni var nöjda!
    Hyrde ni även i personal av dem?

    //Piddeli
    Nej, ingen personal. Två kompisar till min mamma hjälpte till. Vi hyrde dock glas och bestick av dem!
  • HelenSamuelsson
    LinneaR skrev 2013-03-08 09:38:11 följande:
    ingen som beställt catering i Göteborgsområdet....eller ska??
    Vi tog vår catering från Comfort Living. Jag kan varmt rekomendera dem. Dom gjorde vårt bröllop till något alldeles extra. Vi besällde maten och dom hade med en massa extradetaljer som till exempel dukade dom upp champageglasen på en stor guldspegel. Vilket blev väldigt vackert. Du kan gå in på deras hemsida och titta närmare.

    Lycka till!

    Helen 
Svar på tråden Ni som ska beställa buffé i Gbg...