• Lili

    Bröllop i Thailand! Tips och hjälp!

    Hej! Är nyförlovad och planerar att gifta oss i Thailand i februari 2015. Men har ingen aning om vad jag ska Börja!? Vet inte alls vilken ö eller något! Behöver tips och kanske andra som redan gått igenom det. Var börjar man? Hur hittar man en bra och gärna prisvärd Bröllopskoordinator? Finns det någon som kan hjälpa en att få vigseln giltig Även i Sverige? Tacksam för all hjälp eller åtminstone en knuff i rätt riktning om vart man ska börja?

  • Svar på tråden Bröllop i Thailand! Tips och hjälp!
  • Utomlands 2013

    Vi tar hjälp av Lanta Diver på Koh Lanta, de kan hjälpa till med pappersexercisen för att ordna så att vigseln är giltig även i Sverige.

  • a ring on my finger

    Har ingen erfarenhet av bröllop i Thailand men måste tipsa om vår  lilla favoritstrand. Shark Bay på Koh Tao! Där ligger dessutom det superfina hotellet Jamahkiri som är perfekt för bröllopsnatten

  • Lili

    Tack för tipsen. Hur funkar det med Lantan diverse? Är de bra? Ärende dyra och kan man skräddarsy sitt bröllop så man får det exakt som man vill ha? Ska åka dit i höst och då passa på att åka utbtill öarna och se hur det ser ut :)

  • Utomlands 2013
    Lili skrev 2013-01-22 19:12:37 följande:
    Tack för tipsen. Hur funkar det med Lantan diverse? Är de bra? Ärende dyra och kan man skräddarsy sitt bröllop så man får det exakt som man vill ha? Ska åka dit i höst och då passa på att åka utbtill öarna och se hur det ser ut :)

    Lantan Diverse!


    Jag vet inte om de är dyra jmf med några andra, brydde mig inte om att kolla runt och jämföra. Man kan välja de delar man vill ha och det går säkert att be om specialgrejer, vet inte vad det är du tänker dig som du vill ha.


    Eftersom vi inte vigt oss än vet jag inte hur bra de är, men det känns bra.


     


     

  • mallanbrallan

    Vi gifter oss på koh lanta i början av december :)  Har anlitat travel insight för att legalisera vigseln och ordna alla praktiska detaljer (fotograf, vigselförrättare, blommor) i övrigt ska vi bara ha det litet och intimt: barfota på stranden med vår dotter som enda gäst. 

  • mallanbrallan

    Utomlands2013, vad ska du ha för klänning? Jag velar och ändrar mig varje kvart. Ena stunden vill jag ha en enkel liten bomullsklänning som fladdrar i vinden, nästa stung vill jag ha en 'riktig bröllopsklänning' men har svårt att hitta en som jag tycker passar på en strand i 30 graders värme :p

  • Utomlands 2013

    mallanbrallan: Låter som att ni har planerat ungefär på samma sätt som vi hade vårt bröllop, som vi lät Lanta Diver fixa: legalisering, vigselförrättare, middag, blommor, håruppsättning, sminkning och fotograf. Vi gifte oss i början av året och jag hade en lång klänning vilket kändes bra då det var i början av resan och benen var ännu lite bleka - och myggbitna. Jag köpte en klänning som var med inbygd BH och den räknas som tärnklänning. Finns många  på t.ex. Lightinthebox.com  där jag beställde min ifrån. Nästan alla tärnklänningar går att beställa i vitt - Voála, en brudklänning som var precis såsom jag önskade på ett strandbröllop.

  • Pingel

    Vi gifter oss i phuket den 21 december i år och vi har anlitat phuket weddings and events, känns väldigt seriöst och bra hittils. Dock så kommer vi fixa det legala hemma innan vi åker. 

Svar på tråden Bröllop i Thailand! Tips och hjälp!