• CatarinaN

    Hur mycket information ska man ha med i inbjudan?

    Hej, jag undrar hur mycket information man ska ha med i inbjudan? Förutom info om tid och plats, osa, telnr/mail.

    Ska namn stå med på tex toastmaster och tel.nr.
    Ska man hänvisa till någon egen bröllopshemsida el dyl?
    Eller kan man skriva att mer information kommer efter utsatt osa-datum?

    Det är inte så enkelt som man tror att skriva inbjudan...

  • Svar på tråden Hur mycket information ska man ha med i inbjudan?
  • kramen

    i vår inbjudan står att vi ska gifta oss kyrkans namn, tid,  att vi bjude på festligheter i byagård, klädkos, osa datu och vem dom ska ringa .... vi kommer att skriva ut ett infopapper att skicka med, där kommer det stå vägbeskrivning, hur vi förhåller oss till barn mm

  • ThereseV

    Man kan nog göra på hundra olika sätt och det finns inga rätt eller fel, däremot kanske mer eller mindre praktiska lösningar.

    Om ni väljer att skicka ut mer info efter osa-datumet så måste ni ju skicka saker en gång till (extra kostnad för porto alt. att det blir krångligt att få ut info till alla om ni inte hade tänkt att posta informationen) Det kan även bli struligt om post skulle komma bort på vägen eftersom det inte är lika lätt att märka om någon inte fått brevet. 
    Har ni en bröllopshemsida (vilket man inte måste ha - dock är det en fördel om man har mycket information och inte vill klämma in allt i inbjudan) så kan jag tycka att det är smidigt att skriva ut adressen till den direkt. Om ni inte vill att viss info ska ut innan osa eller om ni inte har all info än så är det ju bara att uppdatera hemsidan allt eftersom. 

    Kontaktuppgifter behöver ni bara lämna ut till personer som gästerna kan behöva höra av sig till. Kan man osa, anmäla allergier, ställa allmänna frågor osv enbart till er så räcker det ju med era kontaktuppgifter men om toastmaster, värdpar eller liknande har koll på anmälan, tal, frågor, presenter osv så är det bra om deras kontaktuppgifter står. Se bara till så att det framgår vem man ska höra av sig till.  

  • Stoxoz

    Vi gjorde en inbjudan, där vi ganska kort skrev tid i kyrkan, vart det blir middag/fest efteråt samt klädsel och osa. Sen la vi med ett infoblad när vi skickade ut inbjudan. Där skrev vi lite mer info om: allergier, tal ska anmälas till toastmadame, hotell som vi prelbokat, presenter och inte om brunchen vi ska ha dagen efter. Men man kan ju göra på väldigt olika sätt, hitta et som känns bra för dig!

  • CatarinaN

    Hej, tack för tipsen. Vi tänker nog hänvisa till en bröllopshemsida. Vill inte göra inbjudan för plottrig och på en hemsida kan vi lägga ut massor med info som kommer behövas då flera gäster kommer utomlands. Men man kan natrurligtvis göra på många olika sätt.

  • VictoriaE
    CatarinaN skrev 2013-01-09 13:30:58 följande:
    Hej, tack för tipsen. Vi tänker nog hänvisa till en bröllopshemsida. Vill inte göra inbjudan för plottrig och på en hemsida kan vi lägga ut massor med info som kommer behövas då flera gäster kommer utomlands. Men man kan natrurligtvis göra på många olika sätt.
    Det gjorde vi, och det funkade superfint! Dock var det nagra som inte orkade kika pa hemsidan, sa vi fick lite fragor har och dar om mer info, men det var en minoritet Glad
Svar på tråden Hur mycket information ska man ha med i inbjudan?