• Rosenknopp

    Ge mig tips på bra läppstift!

    Är på jakt efter ett kanonläppstift till vår bröllopsdag. Vill ha i nyansen beige-ljusrosa och tycker det är svårt att hitta det. Har du tips om ngt märke?!

  • Svar på tråden Ge mig tips på bra läppstift!
  • Majlina
    Rosenknopp skrev 2013-01-07 15:25:54 följande:
    Är på jakt efter ett kanonläppstift till vår bröllopsdag. Vill ha i nyansen beige-ljusrosa och tycker det är svårt att hitta det. Har du tips om ngt märke?!
    MAC har helt klart de bästa läppstiften, sitter som berget!

    Här är färgpaletten:
    www.maccosmetics.com/product/shaded/168/310/Lipstick/index.tmpl 

    Jag gillar bäst finisharna "matte" (helt matt, kyssäkta och sitter hela dagen) och "amplified" (glansigt och mjukt men sitter hela dagen också, dock inte lika kyssäkta)
  • SofiaMagdalena

    Jag har använt make up store både penna och läppstift och jag är väldigt nöjd. Sitter prima!

  • Emmalinnea

    Chanel har väldigt fina färger på sina läppstift, dom sitter länge och återfuktar jättebra

    Nyx har väldigt snygga matta läppstift. 

  • Eliin

    Mary Kay´s läppstift tycker jag är bra, vill man att de ska sitta ännu hådare kan man även välja att använda läpp-primer och läpp-penna. Finns många fina färger och de är väligt fina att dessutom kombinera med ett läppglans, då kan man ändra nyansen en hel del om man vill det dessutom.
    Här ser du nyanserna på läppstiften:

    www.marykay.se/sub.php&spage=73&sspage=91&c=&menu=9&cat=&p=webshop&pg=54

    Känner man inge konsult kan man på samma sida söka efter en konsult i sin närhet som då kan kontakta en!

  • SofiaMagdalena
    hannijohanna skrev 2013-04-16 14:36:59 följande:
    Jag håller verkligen med SofiaMagdalena! Det är helt otroligt va bra det sitter med pennan som grund! :)
    Om man vill att det sitter ännu bättre lägger man foundation först, läpp-primer och sen pennan och sist stiftet. 
  • Emmalinnea
    SofiaMagdalena skrev 2013-04-16 15:01:27 följande:
    Om man vill att det sitter ännu bättre lägger man foundation först, läpp-primer och sen pennan och sist stiftet. 
    Ett litet proffstips :
    Det första allra viktigaste är att återfukta läpparna
    sedan måla med läppenna och sedan läppstift.

    sen kommer tipset tadaa:

    klassiska "bit av färgen på ett papper" 2-3 gånger ta sedan ett hushållspapper håll över munnen och ta löspuder å dutta på andra sidan pappret med en puderborste. Det kommer sitta som berget!
  • Rosenknopp

    Men vad bra med tipsen som ni alla skrivit:)! Var i stan förra veckan och det blev ett läppstift från lancome.Expediten tipsade om just puder över läppstiftet för att det ska hålla bättre.

Svar på tråden Ge mig tips på bra läppstift!