• Lina2126

    Gäst på vinterbröllop - vad ha på fötterna? Snabb hjälp!

    Jag ska på vinterbröllop nästa helg, klänning har jag hittat. Meeeen...hu gör man med skor? Det äri Sthlm och som det ser ut nu är det både snöigt och kallt. Stövlar kan man ju inte riktigt ha, eller har man stövlar ute och finskor inne? Och "kan" man ha dunjacka eller bör man investera i nån kappa som passar bättre?


     


    Jag vet att inget är "fel" eller "rätt" men vill ha inputs då jag tänkte åka iväg och kolla efter skor nu men inte vet VAD jag ska kolla efter..;)

  • Svar på tråden Gäst på vinterbröllop - vad ha på fötterna? Snabb hjälp!
  • maxmamma

    hade nog valt att ha ett par snygga och förhoppningsvis varma stövlar för ute bruk o snygga o bekväma skor för inne bruk.


    Köp en jacka/rock som du vet att du kommer att kunna ha på dig annars oxå o inte bara just den dagen.


    Men jag hade valt att ha en rock som går ner över baken magen bra så man slipper kalldrag där o bli helt nedkyld.


    jag har köpt ett par snygga o relativt varma stövlar som jag ska ha på mig från jag åker hemifrån tills jag anländer till lokalen vi ska viga oss i.


    Där byter jag om till snygga sandaler som jag ska ha på mig under dagen o kvällen o så blir det stövlarna igen när vi åker hem.


    Skulle även behöva en slags lång jacka eller rock att ha på mig när vi åker till o från vigselplatsen.

  • Wedding By Katarina

    Jag skulle nog välja varma och sköna stövlar ute och sedan byta om till mer nätta finskor inomhus. Tror nog de flesta gör så på vinterbröllop. Ska ni bara vara ute en liten stund (typ utanför kyrkan, etc) så skulle jag nog ta dunjackan, men är det en längre utomhusvistelse planerad (exempelvis mingel och brudskål utomhus) så kan det kanske vara roligt att investera i någon finare kappa eller liknande. Så skulle jag göra, men du har rätt när du skriver att inget är "fel" eller "rätt". Lycka till!

  • MH2014

    Inte behöver du skaffa nån ny jacka tycker jag!! Den kommer ju inte ses på samma sätt som inne outfiten :) skulle välja ett par varma vinterskor (sen vad man definierar det som är upp till var och än, bara man inte fryser) så skulle jag byta om till ett par snygga "inneskor" Lycka Till!!

  • tinaalpfält

    Jag skulle också byta skor. Utomhus är man ju bara under transportsträckor så då tror jag inte att någon bryr sig om hur snygga skor man har. Klart du kan ha dunjacka till det Skrattande 

Svar på tråden Gäst på vinterbröllop - vad ha på fötterna? Snabb hjälp!