• Alyllyra

    Pocketkort Cards & Pockets?

    Hej alla!

    Jag har blivit helt insnöad på att ha ett kort med tillhörande ficka. Eftersom vi ska ha bröllopet på annan ort än där vi bor så vill vi gärna skicka med extra information i form av vägbeskrivning etc.

    Nu undrar jag om någon har beställt från Cards & Pockets (www.cardsandpockets.com)? Det verkar seriöst, och billigare är hos svenska företag, men jag är rädd att det dyker upp massa oförutsedda utgifter. Nån som vet?



     
  • Svar på tråden Pocketkort Cards & Pockets?
  • Alyllyra

    Åh, kulör.se hade jag inte sett förut. Ska ta och kika där, tack!
    Kollade på calligraphen också, men de hade så fula färger... Glad 

    Har beställt ett färgprov från cards&pockets och fått det. Mycket snygga papper, men alldeles för många fanns bara i metallic-nyanser. Och det blev lite för mycket. Men nu ska jag kolla kulör och se om de har nått kul! 

  • ThereseV

    Någon som varit i kontakt med kulör? Jag mailade dom när jag läste om dom här men har inte fått något svar än..Nu har det visserligen bara gått tre dagar, men i det tempot hinner man ju bli gift innan allt är klart....

  • thomazine

    Nu bumpar jag den här tråden lite, men tänkte att ni kanske inte har beställt era kort än Vi gjorde en beställning på pappersprover från Cards & Pockets. De bjöd på frakten och korten kom efter en vecka, superfina! Tjejerna som äger butiken har dessutom skrivit med en personlig hälsning Nu ska vi beställa pocketcards, kuvert samt band runt om och priset för detta blir 250 kr, sen lika mycket i frakt. Alltså betydligt billigare än vad det hade kostat i Sverige trots frakten


    Ett stort tips är att beställa pappersproverna! Färgerna är jättefina, och många skimrar vackert och man kan se vilka som passar bra ihop

  • Schannat

    Fick upp ögonen för Cards & Pockets genom denna tråd, tack så mycket! Fördelen med Cards & Pockets jämfört med andra svenska och utländska alternativ är dels priset - det är ordentligt mycket billigare - och dels att man kan få beställa de komponenter man behöver och välja att montera själv. Vi trycker korten med texten själva och sparar därför in tryckkostnaden. Vi fick vår beställning idag, efter ca en och en halv vecka (tio bankdagar) och korten är så otroligt fina! Vi beställde inga färgprover men färgkartorna på hemsidan var definitivt tillräckligt rättvisande (fast färgerna skimrar mer i verkligheten). Färgprover går att beställa med gratis frakt, så om man verkligen behöver veta hur de ser ut i verkligheten så är det en bra idé. Vi beställde material till inbjudningskort, kuvert, placeringskort, menyer m.m. för ca 60 inbjudningar och 100 gäster, vilket gick på ca 900 kronor för materialet + ca 550 kronor i frakt. Ett fynd helt klart!

Svar på tråden Pocketkort Cards & Pockets?