• Akjson

    Sy upp kläder i Thailand?

    Nån som sytt upp bröllopskläder i Thailand? Brudklänning, kostym, näbbklänningar? Vet ni nån ungefärlig kostnad? Är det värt det? Har hittat en dyr resa till Thailand, vi är sååå sugna på att åka dit och nu kom jag på att vi kanske spar nån krona om vi syr upp kläder där jämfört med om vi ska hyra/köpa kläder här hemma....

  • Svar på tråden Sy upp kläder i Thailand?
  • Lovisassk26

    Jag har inte sytt brudklänning, men några klänningar motsvarande tärnklänning typ. Jag har blivit nöjd alla gångerna men råder dig verkligen att tänka efter vad du vill ha, därför att när du kommer in till en skräddare påverkas du lätt av deras tycke (vilket ofta är det enklaste och mest fördelaktiga alternativet för dem). Hur trevliga de än är, så är de försäljare och vill tjäna pengar på enklast möjliga sätt, precis som alla försäljare. Tänk på detta: 1. Kolla runt! Titta i skylten, du ser direkt vilka butiker som syr välgjorda och mindre välgjorda alster! Spannet är stort! 2.gör detta redan första dagen! Det tar tid att sy sedan! 3. Kolla ut det du vill ha och förhandla priset! Inget att skämmas för de syr ingenting utan att tjäna på det! 4. Prova prova prova! Ofta ger de bara 3 provtillfällen, men stå på dig och prova om tills du är helt nöjd(betala ej i förskott). 5. Tänk på att man svullnar i värmen! Sy lite tajtare över byst än du tänker dig sen! (Jag sydde en klänning perfekt, när jag hade den hemma åkte den ner hela tiden, mindre kul!) ta helst med samma typ av bh du tänkt använda. Tidsmässigt tog mina klänningar ca 1-1,5 vecka att få färdiga (ganska enkla). Rimliga priser: Knälång ganska enkel klänning: 800-1000kr Finare skjorta med slag:200kr Fluga/slips:200 Min erfarenhet är att det går att få jättefina kläder, men man måste veta vad man vill och leta upp en skräddare där man får rätt känsla! Och du! Gå inte på resebolagens reklam om skräddare de samarbetar med! De är ca 5ggr så dyra:) Lycka till!

Svar på tråden Sy upp kläder i Thailand?