• Kroatien2013

    Känns som om vårt bröllop kommer bli lite B...

    Vi ska alltså gifta oss utomlands i slutet av juni. Vi kommer att vara på en ort där min sambos mamma har hus och hans syskon med partners och barn samt mamma och mina föräldrar och min syster med man kommer att vara bjudna.

    Vi blir ca 15 vuxna och 9 barn åldrarna 1-12. Vi har själv två barn som kommer vara 1 och 3 år då. Vad vi försöker få till är en vigsel på ngt hotell där vi kan vigas utomhus/på stranden (det sistnämnda är sambon lite negativ till då han tycker man blir uttittad). vi kommer sen ha middag på hotellet med alla barnen med och sen är det typ slut. Vi träffar alla som ska komma ganska ofta och nu börjar jag få lite ångest att allt bara kommer bli som en vanlig middag tillsammans...

    Hur gör man för att få det högtidligt och fint, men ändå avslappnat och barnvänligt? Själva vigseln tror jag kan bli bra, men sen... alla ungarna kommer ju kräva uppmärksamhet och det känns jobbigt att folk kommer behöva passa våra barn ganska mkt... Finns det ngn som har bra tips på vad vi kan göra för att få det speciellt? (Och fint och avslappnat) Jag komme lägga ganska mkt krut på kläder och så, men man vill ju att gästerna ska tycka det är roligt och minnesvärt med.

  • Svar på tråden Känns som om vårt bröllop kommer bli lite B...
  • Chicita

    Ett bröllop är minnesvärt just för att det är ett bröllop.
    Fokusera på att fira er kärlek helt enkelt.

    Lägg lite krut på att hitta på saker som sysselsätter barnen så att det inte blir så mycket tjo och tjim under middagen i alla fall.

    Brukar din sambos släkt och din släkt träffas ofta också eller är det bara ni som umgås flitigt med era familjer? 
    För om inte dom träffas så ofta så är ju det här en superchans för dom att träffas lite och lära känna varandra bättre.
    För den delen tycker jag inte att du behöver vara så orolig... En bröllopsmiddag är ju faktiskt bara en middag. Men man kanske äter lite finare mat och är fler än man brukar liksom.
    Det kommer att bli jättebra ska du se Solig 

  • Kroatien2013
    Chicita skrev 2012-11-21 21:35:58 följande:
    Ett bröllop är minnesvärt just för att det är ett bröllop.
    Fokusera på att fira er kärlek helt enkelt.

    Lägg lite krut på att hitta på saker som sysselsätter barnen så att det inte blir så mycket tjo och tjim under middagen i alla fall.

    Brukar din sambos släkt och din släkt träffas ofta också eller är det bara ni som umgås flitigt med era familjer? 
    För om inte dom träffas så ofta så är ju det här en superchans för dom att träffas lite och lära känna varandra bättre.
    För den delen tycker jag inte att du behöver vara så orolig... En bröllopsmiddag är ju faktiskt bara en middag. Men man kanske äter lite finare mat och är fler än man brukar liksom.
    Det kommer att bli jättebra ska du se Solig 
    Tack för ditt svar:) Ja, det kanske bara är lite nerver som får mig att oroa mig... hela meningen med upplägget är ju att våra familjer och vi o barnen ska kunna umgås hela veckan i fantastisk miljö. Vad gäller middagen så får jag fortsätta spåna på aktiviteter för barnen (vad ska man ha...vi kommer ju vara i hotellmiljö med andra människor med) och kanske lite grejer för de vuxna (funderar tex på att göra ett miniprogram för middagen med lite roligt om oss etc...men vill inte att det blir för pretentiöst).
  • MH2014

    Det kommer ju bli en väldigt speciell resa,,inte bara för att ni är alla samlade utan oxå för att ni väljer att gifta er under er gemensamma semester,,vad slår det liksom!! Grädden på moset, som alla inblandade kommer att komma ihåg och ni kommer bli i fokus precis som ett "vanligt" bröllop :) tycker det låter wonderbar!!!! Ang barnens sysselsättning, kan bara tipsa om vad jag varit med om och även gjort för mina; målarbok/pysselbok med kritor går oftast alltid hem (finns riktigt bra och avancerade även för äldre barn), en liten pyssellåda med små pyssel (ex sykort, färglägga en nyckelring, göra ett pärlarmband/läderarmband för de större, frågelek, kortlek (om man placerar barnen nära varandra) (likaså om man väljer att ha kritor, ha barnen relativt nära varandra så behöver man inte köpa flera förpackningar) Finns så mycket roligt små pyssel som håller de sysselsatta på restaurang :) lycka till!!

  • Tin

    Det låter ju helt fantastiskt! Vad underbart att få åka iväg med närmsta familj och vänner och fira en så fin dag och vecka!


    Den avslappnade känslan kommer med all sannolikhet infinna sig bara av det faktum att ni befinner er utomlands och att det är just en ganska avslappnad tillställning. Det i sig behöver inte innebära att det blir B, tvärtom! Då ges gästerna en möjlighet att vara spontana och ha trevligt och den intima känslan ökar också när man är de närmsta och det i sin tur ökar rolighetsnivån på tillställningen enligt min mening :D


     


    Oroa dig inte, det kommer bli super!

Svar på tråden Känns som om vårt bröllop kommer bli lite B...