• Jonna1983

    När M2B börjar städa...

    då borde jag ha anat oråd. :)

    Hela förra veckan har det städats väldigt mycket hemma hos familjen Smegren och det har ju förstås varit trevligt. Lite underligt också då M2B inte är känd för sitt stora städintresse. På lördag morgon gick jag som vanligt till jobbet, började jobba klockan 8 och dagen var fullständigt normal. Fram till strax efter två.

    Då blev jag fullkomligt överrumplad då tre av mina fina vänner stod i mitt arbetsrum med filmkamera och jag fick snällt byta om och gå hem. Min kollega kom in tidigare till jobbet och tog mina sista timmar, supersnällt! MIna kollegor var i full maskopi med mina vänner och visste om allt hela tiden. Min första tanke var "hur ska jag orka jobba i morgon bitti", men det var också redan löst. Så jag fick inleda en av de roligaste dagarna och kvällarna i mitt liv!

    Det bar av i bil från mitt jobb och efter en stund fick jag ta på mig ögonbindel och så var jag helt lost. Efter en biltur som kändes hysteriskt lång ledde fram till ett stall (det kände jag på lukten) och när ögonbindeln togs bort stod jag i ett fint stall med en pyntad fjordhäst med tiara och blommor i sadeln. Jag skulle få rida! Fina vänner som kommer ihåg sånt man säger. Innan jag fick hoppa upp på hästen så fick jag öppna en dörr. Och här kom nästa chock - innanför dörren stod en hel flock till av mina fina tjejer och möhippan var ett faktum! Så lycklig och rörd över att de ville fira mig och ge mig en hel dag av sin tid. Upp på hästen kom jag, det gick inte fort men var väldigt mysigt och stämningen var på topp. Hästen ville nog mest gå hem och äta. :)

    Efter stallet var det dags att åka bil igen och med ögonbindel känns det som att man aldrig ska komma fram. Bilturen ledde till Villa Paradiset, en jättemysig plats med bubbelpool och pool och bastu. Här var alla tjejerna redan framme och vi bubblade, pratade och försökte oss på konstsim i poolen med varierande resultat. Chips och cider och många skratt! Supermysigt!

    Kvällen avslutades hemma i min egen lägenhet där det dukades upp Sellnäsplanka (plockmat på träplanka, lokal specialitet), mycket vin och ännu mera skratt. Härliga tjejer, så imponerande att de hade lyckats få ihop så många. Och roligt att de fick träffas lite innan bröllopet också! Nu längtar jag ännu mer efter själva bröllopsdagen, att få bjuda tillbaka på riktig dunderfest! När stämningen började mattas av lite tänkte jag att saker och ting var slut, men plötsligt var det dags för ögonbindel igen och teknikpyssel för att få igång en CD-skiva. Plötsligt i mitt vardagsrum stod en livs levande manlig strippa iförd polismundering (minus långbyxor). Chocken som fyllde rummet, de hysteriska skratten, musiken, insikten om att det faktiskt var på riktigt och hela grejen var helt obeskrivlig! Det händer ju bara inte, det är ju något man bara säger! Så fantastiskt roligt och fullständigt oväntat! Min storasyster höll nästan på att gå under av skratt och förvåning! Längtar efter att se bilder och film från hela dagen. :) Jag tror ingen riktigt har hämtat sig än...

    Jag kände mig så nöjd och glad och lycklig och uppskattad. Jag hade inte vågat drömma om en sådan möhippa, jag var så nöjd att de tre första kom och när sedan resten dök upp blev jag alldeles varm!
    Nu längtar jag jättemycket till vårt bröllop, då fortsätter firandet!

    Så som sagt, när Anders började bli väldigt intresserad av städning så kanske jag skulle börjat misstänka något. :)

    3 veckor kvar!


    121208 säger J+A ja.
  • Svar på tråden När M2B börjar städa...
  • Chicita

    Grattis...
    Kul med någon som är från "min" stad också även om jag redan har klarat av det där med bröllopsbiten och till och med hunnit med att fira första bröllopsdagen Flört

    Sellnäsplanka är ju en riktig höjdare.  
    Det märks ju på hur många kopior som dykt upp. Solig 

Svar på tråden När M2B börjar städa...