• dream85

    Ikväll friar jag!

    Så ikväll friar jag till min sambo... Är så otroligt nervös men samtidigt så längtar jag!
    Jag hoppas att jag inte backar ur men det tror jag inte.
    Jag har planerat en 3 rättersmiddag och en skattjakt som slutar med en film om oss. Filmen slutar sedan med ett frieri.

    Jag tror han kommer bli otroligt chockad, han förväntar sig nog inte det här alls!

    Så håll tummarna för mig för ikväll kanske jag är förlovad! SkrattandeHjärta


    Drömmer om bröllop!
  • Svar på tråden Ikväll friar jag!
  • NeutronStar
    dream85 skrev 2012-11-17 09:14:58 följande:
    Så ikväll friar jag till min sambo... Är så otroligt nervös men samtidigt så längtar jag!
    Jag hoppas att jag inte backar ur men det tror jag inte.
    Jag har planerat en 3 rättersmiddag och en skattjakt som slutar med en film om oss. Filmen slutar sedan med ett frieri.

    Jag tror han kommer bli otroligt chockad, han förväntar sig nog inte det här alls!

    Så håll tummarna för mig för ikväll kanske jag är förlovad! SkrattandeHjärta
    Drömmer om bröllop!
    Lycka till! Hade nog varit så nervös så jag inte kunnat få fram ett ord, men du verkar vara bestämd på att det ska ske, så jag tror på dig! =)

    Berätta gärna hur det gick sedan! =)
  • dream85
    NeutronStar skrev 2012-11-17 09:21:39 följande:
    Lycka till! Hade nog varit så nervös så jag inte kunnat få fram ett ord, men du verkar vara bestämd på att det ska ske, så jag tror på dig! =)

    Berätta gärna hur det gick sedan! =)
    Tack! Det ska jag göra! Jag vet att jag kommer vara för nervös för att få fram ett ord, det är därför jag gjort ett film! Då kan jag inte backa ur lika lätt! =)
    Drömmer om bröllop!
  • NeutronStar
    dream85 skrev 2012-11-17 09:33:57 följande:
    Tack! Det ska jag göra! Jag vet att jag kommer vara för nervös för att få fram ett ord, det är därför jag gjort ett film! Då kan jag inte backa ur lika lätt! =)
    Drömmer om bröllop!
    Smart där! Flört Riktigt bra idé! Glad
  • dream85

    Så var det hela gjort! Sjukt stolt över mig själv att jag vågade! Aldrig vart så nervös i hela mitt liv!
    Chocken blev otroligt stor för min sambo, har nog aldrig sett honom så chockad. Han sa att han ville fria. Han är gammaldags av sig och vill vara den som friar...

    Så det blev väl varken ett ja eller nej... utan mer att jag får vänta tills han friar, för det kommer han göra.

    Bara jag som är så otålig och vill att allt ska ske nu, jag får väl helt enkelt vänta..

    Skönt iaf att veta att han vill gifta sig med mig!


    Drömmer om bröllop!
  • Principisessan
    dream85 skrev 2012-11-17 19:59:05 följande:
    Så var det hela gjort! Sjukt stolt över mig själv att jag vågade! Aldrig vart så nervös i hela mitt liv!
    Chocken blev otroligt stor för min sambo, har nog aldrig sett honom så chockad. Han sa att han ville fria. Han är gammaldags av sig och vill vara den som friar...

    Så det blev väl varken ett ja eller nej... utan mer att jag får vänta tills han friar, för det kommer han göra.

    Bara jag som är så otålig och vill att allt ska ske nu, jag får väl helt enkelt vänta..

    Skönt iaf att veta att han vill gifta sig med mig!
    Drömmer om bröllop!
    vad snopet. Men såklart kul att han vill gifta sig med dig också. 
    I min värld är det ju huvudsaken att båda vill, inte vem som ställer frågan. Men då gör han väl det snart då får man väl hoppas :)  
  • PiaB
    dream85 skrev 2012-11-17 19:59:05 följande:

    Vad skönt att du tog det så bra! Jag friade till min blivande och hade nog blivit ledsen om han inte svarade ja bara för att han ville fria. Det är ju skillnad om han svarat nej och förklarat varför, men jag säger som ovanstående att det känns oviktgt vem som frågar.


     


    Men om du är nöjd med det så säger jag bara grattis! Och hoppas att han friar snart då


  • dream85

    Nöjd och nöjd är väl att ta i. Självklart hade jag blivit gladare m han sagt ja. Jag känner som er, spela roll vem som frågar! Men vill han verkligen fria så ska väl han få göra det. Men det kommer nog dröja bra länge ändå tyvärr. Suck jag som har världens sämsta tålamod och är så dålig på att vänta!


    Drömmer om bröllop!
  • PiaB

    Jag menade nog inte nöjd så. Tyckte bara det lät som att du tog det lugnt och bra, vilket jag inte gjort. Förstår att du hellre skulle vilja att han svarade ja


  • Pekkiisch4
    Koloratur skrev 2012-11-18 21:42:14 följande:
    Jag tycker det låter väldigt deppigt. Han borde svarat ja och inte varit så stolt...
  • Mustikka

    Jag fick tårar i ögonen. Så himla mysigt och otroligt starkt av dig. Jag och min fästman hade redan pratat om bröllopet innan han fria. Ville fria jag med men var för feg helt enkelt! Fick vänta till sista stund var såå otålig att jag nästan sprack, när han talade om bröllopet sa jag oftast men älskling vi är inte förlovade än. Hahah! Tillslut kom den och måste säga att även om man vet att dem kommer fria och man redan vet att man är ett förevigt så blir man lika chockad och tårögd när frågan väl kommer!! Du får berätta mer när det väl händer dig :) lycka till

  • dream85

    För mig spelar det inte heller någon roll vem som frågar eller om man kommer fram til det tillsammans. Annars hade inte jag friat till min kille!
    Men precis som jag har drömmar och planer inför vår bröllopsdag så har han drömmar om hur han friar till mig. Och eftersom detta bara sker en gång i livet så tycker jag att han ska förverkliga dem.
    Jag förlovar mig bara en gång för att gifta mig bara en gång i livet.

    tack Mustikka! En dag är det min tur! Grattis till förlovningen och lycka till med bröllopet!


    Drömmer om bröllop!
Svar på tråden Ikväll friar jag!