• mutuldus

    hjälp! ngn mer brud med stora fötter?

    Hej alla! Är jag den enda tjejen med stora fötter som vill gifta mig? Jag har storlek 43 på skor(42,5 med strumpbyxor) och det finns inte en enda vit, fin sko i den storleken! Till saken hör också att jag är extremt lång så jag tänker inte ha högklackat. Dansskor brukar gå upp någon storlek till i damstorlekarna men kravet på att inte ha högklackat tar bort även de få skorna som finns där. Hittat en skoaffär som säljer dansskor och som är beredda att ta hem vita, fina ballerina åt mig om jag önskar. Problemet då är att jag inte har ångerrätt då hon påstår att en sådan "udda sko" inte skulle gå att sälja om det visar sig att jag inte vill ha den. Den kostar då dessutom 1250 kr! Jag vill ju helst pröva innan jag köper.. Så! Är jag den enda bruden med stora fötter? Om jag inte är det, hur gjorde ni andra?

  • Svar på tråden hjälp! ngn mer brud med stora fötter?
  • mutuldus

    Pillan. Antingen ballerina eller någon finare sandal. Helst ljus då och klacken får inte vara över 2,5 cm. Tycker som sagt inte om de där superspetsiga tårna heller.

    MTB, men man får väl hoppas att de inte har exakt samma skor som kingsizeskor iaf =) Och det är sant, man kanske ska ringa och fråga först.. =)

    brudskor, ska kolla in ditt tips!

    FrökenMäkälä, häftigt att det vart så bra! Kanske blir där man köper iaf.. =) 

  • mutuldus

    Aj jäklar.. först Nu kom jag på ännu en sak! Kanske bara är ballerina som går iaf, för vi planerar som sagt att gifta oss utomhus, vid en sjö och om det då är lite för fuktigt i marken så kommer alla dessa smalare klackar(även om de är låga) att sjunka ned! =S

  • storken

    www.elegantsteps.co.uk/categories/Hard-to-find-shoe-sizes/Size-10/

    Jag har köpt flera par från dem och alltid varit nöjd. Tyicker de klassiska brudskomärkena som Rainbow osv har väldigt bekväma skor. Vill dock lägga till att brudskor från Pink Paradox som är vanliga är små och rekommenderas att gå upp en storlek. Har själv större fötter men inte riktigt 43. Du kan ju tyvärr inte prova innan då men jag kan ändå rekommendera dem, har nog köpt 5 par skor från dem ;) Tycker brudskor är så bekväma så köpt par och färgat dem.

  • FrökenMäkelä

    Tull på vad? Från England så har du ingen tull. Är bara från icke EU land som du får betala tull, men då måste det fastna i tullen också. Jag fick inte betala tull för mina skor som kom från Kina. Har inte heller fått tull på min bröllopsklänning som kommer på måndag.

  • mutuldus

    Storken! En bekant påstår att om man beställer skor från Storbritanien tillkommer svensk moms på 25%. Stämmer verkligen det? Du som har köpt där menar jag =)

  • FrökenMäkelä
    mutuldus skrev 2012-11-10 22:02:52 följande:
    Storken! En bekant påstår att om man beställer skor från Storbritanien tillkommer svensk moms på 25%. Stämmer verkligen det? Du som har köpt där menar jag =)

    Svarar fast jag inte är Storken ;)


    Vi har beställt skor från England och vi har inte fått betala moms på det.

  • mutuldus

    Jo, nu står jag bara och väger vilka man ska ha.. nummer ett lockar mest för att de var lite billigare och jag tror det kan se bra ut även om jag har de efter brölloppet med andra kläder. Nummer två lockar med att jag tror de är bättre att dansa i och dans det kommer det bli en hel del.. den där remmen runt vristen, känns som att de sitter bättre tack vare den. Men men, är väl bara att ta mod o beställa hem ett av dem =)

  • mutuldus

    Blev helt annat!
    Beställt riktiga dansskor nu från en som säljer sådant. Hon kunde ta hem vilke strl och färg jag ville i dom modelelrna som fanns.
    En vit ballerina UTAN klack, då klänningen är precis lgom lång utan skor.
    Ska bli super med riktiga dansskor, både för bröllopet då det blir mycket dans men också för att jag i vanliga danslivet behöver ett par nya skor =) 

Svar på tråden hjälp! ngn mer brud med stora fötter?