• PiaB

    Skoproblem

    Egentligen är det inte alls ett problem. Jag älskar skor och anser att man inte kan ha för många skor {#emotions_dlg.tongue-out}


     


    Jag trodde att jag hade bestämt vilka jag ska ha men velar nu mellan flera par som dyker upp i hjärnan när jag tänker på klädseln. Och jag tycker det är kul att veta vad andra tycker så därför frågar jag er.


     


    Jag hade från början tänkt de som är närmast klänningen på bild. En nackdel är att de är fruktansvärt obekväma och jag kommer bara kunna ha dem i kyrkan och kanske gå de 100 metrarna till middagsstället. De passar mina smycken som består av Laila Bagges dödskallehalsband i strass och liknande armband.


     


    Sedan kom jag att tänka på de klarröda som faktiskt passar riktigt bra till klänningen. Det blir ett snyggt bryt till den lila pastellen. De är dessutom jättesköna och jag har haft de på flera fester utan problem. De kan ju få stå för "något gammalt"


     


    De andra skorna har jag funderat på emellanåt bara för att de är snygga och sköna.


     


    Vad tycker ni? De första i kyrkan och byta till de röda eller några av de andra? Tackar på förhand för era åsikter och önskar trevlig helg



  • Svar på tråden Skoproblem
  • charlottev

    Dom första var ju jättesnygga, synd att dom är obekväma =/ men annars skulle jag ta dom lila med spets på (nr4)


    själv letar jag efter blåa skor som sticker ut lite =) dock inte de lättaste


     


    Lycka till =)

  • PiaB

    Tack för ditt svar! Ja jag gillar dem jättemycket och jag kan nog ha dem en stund, har ju gott om tid att vänja fötterna vid dem. Det kanske blir att ha dem och byta till de med spets. Jag funderar nämligen på att ha långa svarta handskar i spets och en svart sjal så då skulle ju de skorna matcha Måste prova hur det ser ut med långa handskar bara. Växte upp på 80-talet så jag känner mig hemma i spetshandskar


  • jkjuni

    Var har du hittat de lila med spets??? Jättefina


    Jag hade kört på de obekväma i kyrkan o de röda på festen. De 2 passar bäst till den klännningen tycker jag. Men ska du ha spetshandskar sen så kör på de lila med spets. Aaa svårt

  • StinaAnders

    Hej!
    Vad kul, jag ska ha en likadan klänning fast grön Flört

    Jag tycker de lila med spets på är ascoola!! Snygga som attan...

    Jag har typ samma problem för jag hittar inga skor eller stövlar som passar min gröna stass....Och vi gifter oss 12-12-12.

  • FrökenMäkelä

    Min röst faller på de lila med spets speciellt om du vill ha svarta spets handskar så kommer det bli grymt snyggt. Gillar inte någon av de andra paren men vill du ha två par skor att växla mellan så kör på bild 1 i kyrkan och sen de lila spets på festen.

  • PiaB

    Tack för allas åsikter! Men jag var inte riktigt nöjd med någon av dem så nu beställde jag de här


    Nu blir det nog så att jag har brudklänningen och de här skorna under vigseln och middagen. Senare funderar jag på att byta om till en rockabillyaktig klänning. Den är mörklila med svart tyll ytters och skulle passa de lila skorna med spets som om de var gjorda för varandra


     



  • PiaB
    jkjuni skrev 2012-11-03 13:54:20 följande:

    Var har du hittat de lila med spets??? Jättefina


    Jag hade kört på de obekväma i kyrkan o de röda på festen. De 2 passar bäst till den klännningen tycker jag. Men ska du ha spetshandskar sen så kör på de lila med spets. Aaa svårt


    Jag har köpt de, och allt annat, på eBay. Sedan jag upptäckte eBay handlar jag nästan ingenting någon annanstans, varken till bröllopet eller annat
Svar på tråden Skoproblem