• evaeng80

    Hur formulerar man??

    Behöver lite tips... jag och min sambo ska gifta oss. Vet inte exakt när än, men ja så fort vi kan (inom rimlig tid menar jag - inte imo eller nästa vecka ) Vi har fundering på att gifta oss borgerligt, ev i rådhuset och sedan ha en fest med mat. Bjuda på välkomstdrink och dryck till maten ,och att man sedan får ta med alkohol till efteråt. Är det snålt? Jag är tveksam... jag VILL ha ett stort bröllop med allt vad det inngebär, skulle innebära att vi får ta banklån bara och känns inte så lockande. Sedan har har vi även funderat på att det ska vara barnfritt. Hur kan man på ett bra sätt formulera allt detta i inbjudan?

  • Svar på tråden Hur formulerar man??
  • FrökenMäkelä

    Börja med att göra en budget. Se över hur mycket ni kan spara och hur mycket ni sedan är villiga att lägga på de olika kostnaderna. Tycker inte att det är snålt att man inte bjuder på all alkohol men då kanske betalbar är ett bättre alternativ än att alla ska dra med sig egen dricka.

    Barnfritt kan ni tex skriva att - efter vigseln i kyrka XXXX sker bröllopsfest i XXXX  är barnfri.

  • evaeng80

    Ja det får man nog göra... börja med att se över vad allt kan komma att kosta. Började med att titta på ringar igår och ja, då insåg vi att det kommer INTE bli billigt. Jag vill ha vitguld och med stenar. Den jag vill ha kostar ca 13.000. Men ja, vi får sätta oss ner och räkna på det. Det är också ett alternativt med betalbart alternartiv. Känns inte jättekul kanske, men får klura lite till.

Svar på tråden Hur formulerar man??