• FruNovember

    Fjärilar i magen- tärningen är kastad!

    Behöver bara dela med mig lite.. Idag landar förhoppningsvis inbjudningarna i våra gästers brevlådor, och det känns så pirrigt och stort, nu är det ju på riktigt! :-P Återstår att se hur länge folk dröjer med att osa, hur var det för er andra?

  • Svar på tråden Fjärilar i magen- tärningen är kastad!
  • vinter2012

    Jag skickade mina inbjudningskort igår! Så de dröjer inte länge innan gästerna fått sina kort. Jag är jättespännd på hur de kommer att reagera. Håller med dig om att nu känns det som de är på riktigt Glad Jag hoppas att man får svar snabbt på vilka som kommer, men det kan nog variera. 

  • daniiel

    Härligt, vad spännande! :) Jag tyckte det var först efter inbjudningarna gått ut som det kändes "på riktigt" :P

    Vi hade allt från de som svarade i princip samma dag som inbjudningarna kom fram till de som vår toastmaster (ja, vi dumpade över det på honom) fick jaga efter OSA gått ut. Några fick han inte ens tag på och de har vi än idag (över 1år senare) inte hört av.


  • FruNovember

    Å, kul vinter2012! Finns säkert dem som svarar snabbt och de som dröjer. jag hoppas bara att vi slipper "jaga svar" efter osa.. :-P

  • FruNovember

    daniiel; ja, nu åker vi! Men herregud så tråkigt att ni hade några som inte ens hört av sig än.. ni får se det som en automatisk gallring i kretsen..

  • mirre01

    vi gifter oss i maj 2013 ochj skickade kort redan nu i september hälften har redan tackat ja vi bjöd 52 pers

  • daniiel
    FruNovember skrev 2012-09-11 11:24:35 följande:
    daniiel; ja, nu åker vi! Men herregud så tråkigt att ni hade några som inte ens hört av sig än.. ni får se det som en automatisk gallring i kretsen..
    Haha ja, det gjorde vi definitivt!

    Hoppas att ni inte ska behöva jaga på folk, men man ska nog försöka komma ihåg att det är helt okej att svara på sista OSA-dagen utan att det gör något :P Nu säger jag inte att du är någon som skulle jaga upp dig över att ni inte blir nerringda första veckan och att alla vill gratulera och svara, bara att man läst om alltför många här på BT som resonerat som så att om folk inte gör så och svarar på en gång, så vill dom inte komma och bryr sig inte :P
  • niriel

    Oj vad kul! Härligt!


    Vi hade också ganska blandad svarstid, den snabbaste svarade sisådär fem sekunder från det att posten hade levererats till henne, medan andra svarade så märkligt att vi runt OSA-datum var tvungna att fråga om hon tänkte komma (vi kanske var tröga, men "vad skoj med bröllop!" hade vi inte tolkat som ett definitivt "ja, jag kommer"..)


    Ingen gick över vårt OSA vad jag minns, men det var på håret med en del..

  • FruNovember

    Bra det! Ingen fara, jag är själv "en sån" som förmodligen inte hade osat sådär jättesnabbt, så jag är lugn.. Som man känner sig själv känner man andra..

  • FruNovember

    Niriel- haha, så roligt det kan bli ibland.. De var säkert så inställda på självklarheten i att de ville komma att de ansåg det som ett "Ja"

Svar på tråden Fjärilar i magen- tärningen är kastad!