• hopplösromantiker

    Snart dags för förlovning.

    På fredag om en vecka ungefär har jag tänkt fria till min kära sambo. Vi har då varit sambos i snart två år och ihop i ungefär tre. Varför just på fredag då? Vi har egentligen ingen koppling till just det datumet men jag har gått och tänkt på det en längre tid och till saken hör är att min familj och släkt kommer på besök (från en annan stad 30mil bort) för att fira min 25års dag. Samt att min sambos gamla farmor ligger på sjukhus efter en operation som bara gick "okej" och jag vet hur mycket mijn farmor betyder för mig och jag vill att hennes också ska få uppleva sitt äldsta barnbarns förlovning. Nu till saken, som den hopplösa romantikern jag är vill jag ha allt planerat för att få det så perfekt som möjligt. Detta har jag kommit fram till: På fredagen ska vi gå ut och äta på restaurang tillsammans för att ensamma fira min födelsedag lite i förväg, jag har bokat ett hotellrum jag tänkte förbereda med lite champagne och blommor. Jag har förberett ett väldigt kort tal om varför hon är den rätta för mig det jag inte kan bestämma är om jag ska ta henne till hotellrummet och fria där eller gå till en park vid vattnet och sedan gå till hotellet. Så vad säger ni? låt mig höra era åsikter Någon ring har jag inte köpt då jag vet att det vill hon väldigt gärna göra själv så det gör vi förhoppningsvis under lördagen innan släkten kommer om inte annat fixar vi något provisoriskt och sen berättar för våra släkter. Kanske har jag missat något så fråga på om ni undrar något!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 22:03
    Suck tydligen missades radbrytningarna när detta skrevs via mobilen..

  • Svar på tråden Snart dags för förlovning.
  • hopplösromantiker

    På fredag om en vecka ungefär har jag tänkt fria till min kära sambo. Vi har då varit sambos i snart två år och ihop i ungefär tre.

    Varför just på fredag då? Vi har egentligen ingen koppling till just det datumet men jag har gått och tänkt på det en längre tid och till saken hör är att min familj och släkt kommer på besök (från en annan stad 30mil bort) för att fira min 25års dag. Samt att min sambos gamla farmor ligger på sjukhus efter en operation som bara gick "okej" och jag vet hur mycket mijn farmor betyder för mig och jag vill att hennes också ska få uppleva sitt äldsta barnbarns förlovning.

    Nu till saken, som den hopplösa romantikern jag är vill jag ha allt planerat för att få det så perfekt som möjligt. Detta har jag kommit fram till: På fredagen ska vi gå ut och äta på restaurang tillsammans för att ensamma fira min födelsedag lite i förväg, jag har bokat ett hotellrum jag tänkte förbereda med lite champagne och blommor. Jag har förberett ett väldigt kort tal om varför hon är den rätta för mig det jag inte kan bestämma är om jag ska ta henne till hotellrummet och fria där eller gå till en park vid vattnet och sedan gå till hotellet.

    Så vad säger ni? låt mig höra era åsikter  

    Någon ring har jag inte köpt då jag vet att det vill hon väldigt gärna göra själv så det gör vi förhoppningsvis under lördagen innan släkten kommer om inte annat fixar vi något provisoriskt och sen berättar för våra släkter.

    Kanske har jag missat något så fråga på om ni undrar något!

  • PMB

    Min sambo hade fixat en lånering hos guldsmeden som han använde eftersom jag ville vara med och välja ring. Det var en väldigt gullig gest för då fick jag både en ring vid "frågan" och fick själv välja vad jag ville ha. Vet inte om det går överallt men om det går så är det ett tips.

    Lycka till med frieriet!

  • hopplösromantiker

    Jag tänkte rota fram en av hennes ringar som bara ligger och "skräpar" till vardags tror jag. Om man lånar ring från en guldsmed mot deposition antar jag, blir dom sura ifall man sen inte skulle hitta en ring man fattar tycke för?

  • hopplösromantiker

    Ja det är också ett alternativ. Men vad säger ni, ute i en park eller på hotellrummet?

  • Sara 120707
    hopplösromantiker skrev 2012-08-22 22:44:27 följande:
    Ja det är också ett alternativ. Men vad säger ni, ute i en park eller på hotellrummet?

    Tycker det beror mycket på vädret, är det en fin kväll så skulle jag säga parken


     

  • hopplösromantiker

    Det som talar för parken är att man alltid kommer kunna gå tillbaka just till den platsen i framtiden men är som ni säger väldigt väderberoende.

  • Sara 120707
    hopplösromantiker skrev 2012-08-22 23:00:11 följande:
    Det som talar för parken är att man alltid kommer kunna gå tillbaka just till den platsen i framtiden men är som ni säger väldigt väderberoende.
    Du kan ju ha två olika planer för hur vädret är, parken om det är fint och om det är tråkigt väder be hotellet sätta fram nåt speciellt på rummet, typ jordgubbar, bubbel etc.
  • hopplösromantiker

    Absolut vi står inte och faller med regnet direkt ;) nu är det bara att vänta på att det ska bli fredag 2ggr.

  • Tok kär Annki
    hopplösromantiker skrev 2012-08-22 22:34:43 följande:
    Jag tänkte rota fram en av hennes ringar som bara ligger och "skräpar" till vardags tror jag. Om man lånar ring från en guldsmed mot deposition antar jag, blir dom sura ifall man sen inte skulle hitta en ring man fattar tycke för?
    Om du tar en av hennes "skräp" ringar så kan du kolla upp vilken storlek hon har på fingret. Och då kan du köpa en stor låtsas diamantring till henne, som hon kan ha tills ni hittar den rätta ringen. Sådana finns på Guld fynd, Gliller; Ur och Penn, Kicks och många klädbutiker har också smycken.

    Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}
    Tok kär Annki
  • Celnns

    Jag hittade ringen jag ville ge henne.
    Betalade den och fick med mig butikens exemplar så att jag skulle kunna ge henne rätt ring
    på en gång. Gav henne ringen, (som var för stor) sedan åkte vi till guldsmeden som provade ut hennes storlek och sedan bestälde en ny åt henne. fick den dagen efter.

    Perfekt lösning enligt mig :D

  • hopplösromantiker
    Annamolly skrev 2012-08-22 23:55:59 följande:
    Harligt! Lycka till! Glom inte ga ner pa kna. :)
    Tack! Den viktigaste detaljen av dom alla :)
    Tok kär Annki skrev 2012-08-23 00:01:11 följande:
    Om du tar en av hennes "skräp" ringar så kan du kolla upp vilken storlek hon har på fingret. Och då kan du köpa en stor låtsas diamantring till henne, som hon kan ha tills ni hittar den rätta ringen. Sådana finns på Guld fynd, Gliller; Ur och Penn, Kicks och många klädbutiker har också smycken.

    Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower}
    Tok kär Annki
    Absolut något ska jag allt hitta på.
    Celnns skrev 2012-08-23 08:57:34 följande:

    Jag hittade ringen jag ville ge henne.
    Betalade den och fick med mig butikens exemplar så att jag skulle kunna ge henne rätt ring
    på en gång. Gav henne ringen, (som var för stor) sedan åkte vi till guldsmeden som provade ut hennes storlek och sedan bestälde en ny åt henne. fick den dagen efter.

    Perfekt lösning enligt mig :D


    Det är tyvärr inte aktuellt i mitt fall, min sambo har vid tidigare tillfällen uttryckt önskan om att själv välja ring för att undvika missnöje något som jag självklart respekterar. Kan tom. vara så att hon redan vet vilken ring hon vill ha så det bara är för oss att åka dit dagen efter och köpa :)

    Kollade i kalendern och det ska faktiskt vara nymåne den sista Augusti så bara det är klart väder kan det bli väldigt bra med frieri i månskenet i en park vid vattnet, bara att hålla tummarna för att vädergudarna är med en.
Svar på tråden Snart dags för förlovning.